یادداشتی مهم در خصوص کمبود وقت


مشکل شایع خیلی از داوطلبان این روزا وقت کم آوردن واسه مطالعه هستش. در این پست خیلی مختصر و مفید سه تا از این دلایل رو بررسی میکنیم :

عدم شرکت در کلاس‌های کمک‌آموزشی ضروری و ساعت مطالعه:

عده ای از داوطلبان شاید به کلاس‌های کنکوری یا خصوصی نیاز داشته باشند و خیلی خوب بتوانند سرکلاس درس را فرابگیرند ولی متاسفانه به دلایل مختلف در کلاس‌ها ثبت نام نمی‌کنند و خود به مطالعه دروس سخت و مشکل می پردارند و اینگونه وقت خود را هدر می‌دهند . شرکت در کلاس های مهم و ضروری باعث افزایش سرعت یادگیری در مدت زمان کوتاه شده و باعث افزایش کارایی می شود.

وسواس مطالعاتی(وقت کم آوردن):

تعدادی از داوطلبان به دلیل وسواس مطالعاتی بارها یک پاراگراف یا مطلب را برای خود تکرار می‌کنند و به راحتی وقت خود را از دست می‌دهند. در مورد به این افراد توصیه می‌کنم مطالب را عمیق بخوانند و کتاب را ببندند و هرچه را یاد گرفته‌‌اند برای خود توضیح دهند و یا بنویسند. بعد دقت کنند که کدام قسمت‌ها را فراموش کرده‌اند و زمان خود را فقط صرف همان قسمت‌ها کنند. هم‌چنین اگر مطلب را قبلا خوانده‌اند از آن مبحث تست بزنند. اگر مشکلی نداشتند رد شوند و اگر در تست‌های آن مبحث خیلی مشکل داشتند برگردند و دوباره آن مبحث را کار کنند.وسواس مطالعاتی را باید مهار کرد.

پراکنده خوانی:

نداشتن برنامه استاندارد معمولا موجب پراکنده خوانی می‌شود که این خود موجب کاهش کارایی و از دست دادن زمان می شود، سعی کنید برای درس خواندن استراتژی داشته باشید. نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و از فرصت ها به شکل بهینه استفاده کنید.

ارادتمند شما

مهندس محمد فضایلی-نمایندگی گاج اراک