ساعات فعالیت های فوق برنامه «مدارس غیردولتی» اعلام شد


مدیرکل مدارس غیردولتی آموزش و پرورش ساعت اختصاص یافته برای فعالیت‌های فوق برنامه را اعلام کرد وگفت: برای دبستان‌ها حداکثر شش ساعت، برای مدارس دوره اول متوسطه حداکثر هشت ساعت، برای مدارس دوره دوم متوسطه حداکثر هفت ساعت و برای دوره پیش دانشگاهی حداکثر ۱۶ساعت در نظر گرفته شده است.

حسن مسعودی در گفت وگو با ایسنا، به اعلام جزییات شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جاری پرداخت و اظهار کرد: شهریه مدارس امسال هم طبق الگوی شهریه در مناطق مختلف مشخص شده است و در نرخ اعلامی 7 آیتم لحاظ شده است که از جمله آنها می توان به فضا، تجهیزات، جغرافیای مکانی مدرسه و سطح معلمان اشاره کرد.

وی افزود: شهریه اعلام شده، شهریه مصوب و فوق برنامه را در بر می گیرد، بنابراین دریافت وجوه از والدین بیش از مبالغ اعلامی و تحت عنوان " فعالیت‌های فوق برنامه" تخلف محسوب می‌شود.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر مدرسه‌ای شهریه‌ای بیش از وجوه اعلامی و مصوب دریافت کرده باشد باید مبالغ اضافی را مسترد کند اظهار کرد: به مدارس متخلف تذکر داده و آنها را جریمه می‌کنیم.

مسعودی ادامه داد: شهریه مصوب مدارس غیردولتی در وبسایت های ادارات آموزش و پرورش بارگذاری شده است و مدیران مدارس هم مکلف هستند تا شهریه خود را در تابلوی اعلانات نصب کرده و آن را در مقابل دیدگان اولیاء قرار دهند.

مدیرکل مدارس غیردولتی آموزش و پرورش در ادامه ساعت اختصاص یافته برای فعالیت‌های فوق برنامه را نیز اعلام کرد وگفت: برای دبستان ها حداکثر شش ساعت، برای مدارس دوره اول متوسطه حداکثر هشت ساعت، برای مدارس دوره دوم متوسطه حداکثر هفت ساعت و برای دوره پیش دانشگاهی حداکثر ۱۶ ساعت در نظر گرفته شده است.