استفاده از مواد قندی در فصل امتحانات


  یک کارشناس تغذیه گفت: استفاده از مواد قندی در فصل امتحانات به یادگیری دانش آموزان و عمق بخشیدن به یافته های آن ها کمک بسیاری می کند.

 

کوروش کاظمی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا افزود: استفاده از شیرینی های سبکی مانند مربا در برنامه غذایی صبحانه دانش آموزان، گلوکز موجود در خون را افزایش داده و به مغز کمک می کند تا آمادگی لازم برای یادگیری را پیدا کند.

 

وی ادامه داد: برای اینکه مغز بتواند از گلوکز به اندازه کافی بهره مند شود باید شیرینی مفید در اختیار آن قرار گیرد و علاوه بر مربا، انواع میوه ها، حلوا شکری ها و چای شیرین گلوکز کافی را به خون می رساند.

 

کاظمی خاطرنشان کرد: اگر این گلوکز لازم در اختیار مغز قرار نگیرد باید از پروتئین، چربی و کربوهیترات های بدن استفاده کند که البته باید بدن آن ها را طی یک مکانیزم به گلوکز تبدیل کرده و این مستلزم زمان کافی است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان در دوره امتحانات دچار خستگی و کسالت شده و یادگیری تقریبا مختل می شود،  زمان این تبدیل این خستگی را دو چندان خواهد کرد.

 

کاظمی گفت: کارشناسان تغذیه در زمان امتحانات دو پدیده مهم را در دانش آموزان مهم می دانند؛ یکی استرس و دیگری درس خواندن برای امتحان است که انرژی زیادی از دانش آموزان خواهد گرفت و برای مقابله با این مشکلات بدن آن ها نیاز به مواد مغزی کافی و صحیح با حجم کم دارد.