تب «علوم تجربی» در تهران فروکش کرده است


عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه هدایت تحصیلی امسال تهران با آرامش و در شرایط بسیار خوبی انجام شد، اظهار داشت: خانواده‌ها و دانش‌آموزان آرامش خوبی دارند و این مسئله به افزایش آگاهی‌های آنها بازمی‌گردد.

وی افزود: کمیته‌های هدایت تحصیلی در مناطق و مشاوران و مدیران برای افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و خانواده‌ها به خوبی عمل کردند و از سوی دیگر ظرفیت‌ها هم نسبتا افزایش یافته است.

کریمی زمان‌بندی ثبت‌نام در شهر تهران را منحصر رشته تجربی دانست و عنوان کرد: این زمان‌بندی برای کنترل وضعیت و تسهیل امور بود و بیش از 800 مشاور در مناطق نوزده‌گانه تهران بر اساس استعداد و آگاهی بخشی و بدون هیچ اجباری به دانش‌آموزان کمک کردند تا رشته خود را انتخاب کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: از حدود 90 هزار دانش‌آموز پایه نهمی، 85 هزار نفر بعد از هدایت تحصیلی وارد سیستم سناد شده و ثبت‌نام کرده‌اند که حدود 19 هزار دانش‌آموز در رشته ریاضی، 18 هزار دانش‌آموز در رشته تجربی و 15 هزار دانش‌آموز در رشته انسانی مدارس دولتی ثبت‌نام کرده‌اند و آمار تجمیعی ثبت‌نام هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش مدارس دولتی هفته آینده اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه تب رشته علوم تجربی در تهران پایین آمده است، گفت: هنوز هم ظرفیت برای رشته علوم تجربی باقی است.

کریمی بیان داشت: تقریبا چیزی در حدود 4 هزار دانش‌آموز برگزیده و عضو تشکل‌های مختلف در 12 دوره در اردوهای امسال آموزش و پرورش شهر تهران شرکت کردند و اردوهای «طعم جبهه» هم در حال برگزاری است که طی آن 6000 دانش‌آموز در اردوی یک روزه که در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد با فرهنگ شهادت آشنا شدند. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران خاطر نشان کرد: امسال 900 پایگاه در تهران، 300 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش برنامه‌های بهبود اوقات فراغت قرار دادند و امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سطح این برنامه‌ها بسیار خوب بود.