200 هزار نفر دنبال دکتر شدن


به گزارش جام جم آنلاین، حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکترای‌ نیمه متمرکز‌ سال 97 دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش عالی دولتی و غیردولتی‌ همچنین دانشگاه آزاد اسلامی‌ از چهارشنبه‌ اول آذر ماه 96 از طریق‌ سایت سازمان سنجش و آموزش کشور آغاز و 14 آذر ماه 96 پایان پذیرفت.

وی عنوان کرد: بر اساس ضوابط‌ تعیین شده هر داوطلب می‌توانست با توجه به علاقه‌ خود فقط‌ در یک کد رشته‌ ا‌متحانی متناسب‌ با مدرک فارغ‌‌التحصیلی‌اش در آزمون دکترای نیمه متمرکز‌ شرکت کند‌ و داوطلبان باید برای مطالعه دقیق دفترچه‌ راهنما‌ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور‌ مراجعه می کردند.

توکلی عنوان کرد: آزمون ورودی دکترای‌ نیمه‌ متمرکز‌ سال 97، روز‌ جمعه چهارم اسفند ماه 96 در یک نوبت‌ برگزار می‌شود و با توجه به اینکه پرداخت هزینه به صورت اینترنتی‌ است، لذا داوطلبان لازم است به وسیله‌ کارت‌های عضو شتاب‌ با پرداخت مبلغ‌ 60 هزار تومان به عنوان وجه‌ ثبت‌نام در آزمون ورودی دکترای نیمه‌متمرکز‌ ثبت‌نام کنند.

وی تاکید کرد: داوطلبانی‌ که تمایل‌ استفاده از خدمات ارسال‌ پیام کوتاه دارند‌ با پرداخت پنج هزار ریال می‌توانند‌ از این خدمات‌ بهره‌مند شوند.

توکلی یادآور شد: بر اساس آخرین گزارش، 197 هزار و 145 داوطلب در آزمون دکترا ثبت نام کرده‌اند.