طرحی برای حذف کنکور در مجلس مطرح نیست


میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین اقدامات این کمیسیون برای حذف کنکور اظهار داشت: چند جلسه با مسئولان وزارتخانه‌های آموزش عالی و آموزش و پرورش با موضوع اجرای قانونی که قبلا برای اصلاح شرایط موجود و حذف کنکور تصویب شده بود، برگزار کردیم و موانع اجرای آن مصوبه را بررسی کردیم.

وی افزود: پیشنهاداتی از سوی کارشناسان ارائه شده است اما فعلا طرحی برای حذف کنکور در برنامه کمیسیون آموزش مجلس نیست بلکه گام اول ما اجرای دقیق و کامل قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی» با اعمال حداقل 85 درصد سوابق تحصیلی در آزمون سراسری تا سال 97 است و پس از آن وارد بررسی طرح‌های دیگر خواهیم شد.

میرزاده در خصوص بودجه سال 97 آموزش و پرورش گفت: همان‌طور که گفته‌ام لایحه بودجه آموزش و پرورش زیاد تعریف ندارد و دغدغه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، پرداخت مطالبات سال 96 فرهنگیان است که در بودجه سال 97 پیش‌بینی نشده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: شرایط برای موافقت با معافیت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه آب، برق و گاز فراهم است و به احتمال قوی این معافیت تصویب خواهد شد. 

به گزارش فارس، براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال 92 مجلس شورای اسلامی، تاثیر سابقه تحصیلی سالانه برای پذیرش دانشجو به صورت تدریجی و صعودی است و پس از پنج سال (سال 97) حداقل هشتاد و پنج درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور بر مبنای سابقه تحصیلی خواهد بود.