سال آینده 30 درصد به تعداد دانش آموزان متوسطه دوم اضافه می شود


عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص «استقرار پایه دوازدهم از سال تحصیلی آینده»، اظهار داشت: حدود 30 درصد در سال آینده به تعداد دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: کارگروهی تشکیل داده‌ایم و کارهای مربوطه را به سمت اداره آموزش و پرورش شهرستان‌ها می‌بریم؛ضمن اینکه برخی مدارس را جابه جا می‌کنیم و هنرستانها را توسعه می‌دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: ساماندهی نیروی انسانی ما در سال جاری مقدمه‌ای برای سال آینده بود؛ البته در نیروی تخصصی دچار مشکل هستیم، اما هنوز به تفکیک رشته‌ها مشخص نشده است و در حال مشخص کردن نیازها هستیم.

فولادوند تصریح کرد: در برخی از شهرستانها هنرستان کم داریم و باید مدارس را تغییر کاربری دهیم و بعضی از کارگاه‌های ما شرایط خوبی ندارند و باید از بخش خصوصی کمک گیریم.

وی در خصوص «مهمترین مشکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران»، بیان داشت: مهمترین مشکل ما تراکم بیش از حد دانش‌آموزی در این منطقه و رشد آن است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه سالانه حدود 36 هزار دانش‌آموز به تعداد کل دانش‌آموزان منطقه اضافه می‌شود، متذکر شد: امسال رشد دانش‌آموزان اتباع داشتیم اما سال آینده این رشد را نداریم.

فولادوند خاطرنشان کرد: حدود 110 هزار دانش‌آموز اتباع در این منطقه داریم.