«حذف آزمون» شامل امتحانات داخلی مدارس ابتدایی نیست


رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص ابهامات پیش آمده برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان در پی مصوبه حذف آزمون از مقطع ابتدایی، اظهار داشت: ممنوعیت برگزاری آزمون شامل امتحانات داخلی مدارس نیست یعنی آزمون‌های عملکردی که توسط آموزگار هر کلاس برگزار می شود به عنوان جزئی از فرایند یاددهی و یادگیری همچنان پابرجاست و مصوبه شامل آزمون‌های استرس‌زایی است که برای آمادگی ورود به مدارس خاص برگزار می‌شد و همچنین آزمون هایی که توسط مؤسسات بیرون از مدرسه اجرا می‌شدند.

وی افزود: استفاده از هرگونه کتاب کمک آموزشی در مقطع ابتدایی ممنوع است و این مساله شامل تمام کتب کمک آموزشی خواهد بود؛ بنابراین تکلیفی از کتب کمک آموزشی نباید به دانش‌آموزان داده شود.

حکیم زاده اضافه کرد: کتاب‌های درسی برای آموزش و تحقق اهداف دوره کفایت می‌کنند و لزومی به استفاده از جزوات و کتاب‌های کمک اموزشی در دبستان ها وجود ندارد.

حکیم زاده تصریح کرد: برای سامان‌دهی و نظارت بر رعایت مصوبات اخیر در مدارس ابتدایی، بسته پیشنهادی در اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات تهیه شده و در حال نهایی شدن است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص زمان اجرایی شدن این مصوبه گفت: مصوبه از زمان تصویب قابل ابلاغ و اجراست و در رابطه با ممنوعیت برگزاری آزمون‌های مؤسسات و کلاس‌های آمادگی در دوره ابتدایی از قبل هم تاکید شده بود و با مصوبه جدید نظارت بر موضوع با جدیت پیگیری خواهد شد.