انتشار 335 عنوان کتاب جدید در سال تحصیلی آینده


به گزارش خبرگزاری فارس، حسین طلایی زواره معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نشستی با خبرنگاران که در این سازمان برگزار شد، با اشاره به نقشه راه تحول بنیادین در آموزش و پرورش، اظهار داشت: موظف شدیم در 11 حوزه یادگیری، برنامه‌ریزی و تولید محتوا کنیم.

وی با اشاره به تولید بسته‌های آموزشی برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف، افزود:در دوره متوسطه اول 51 کتاب راهنمای معلم، 3 کتاب کار، 46 فیلم آموزشی، 55 نرم افزار و 22 فیلم در یکسال گذشته تهیه شده است.

معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت:در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش، 159 کتاب درسی و 129 راهنمای هنر آموز تهیه شده است.

طلایی زواره با اشاره به اولویت مطالب در کتب درسی، خاطرنشان کرد: معرفی نمادها و ارزش‌های اسلامی، توجه به حجاب و عفاف، اهمیت دادن به مناسبت‌های ملی و دینی، توجه به فرایض دینی، جهاد و دفاع مقدس، معرفی مشاهیر اسلامی به دانش‌آموزان و ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی، از جمله شاخص و محتواهای مورد تاکید در کتب درسی بوده است.

وی با اشاره به استفاده از جدیدترین خطوط در کتاب‌های درسی، بیان داشت: توجه به ارزش‌های دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت، توجه به سیاست‌های جمعیتی، زیست محیطی و اهمیت به کار و تلاش مورد توجه قرار گرفته است.

معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به رویکردهای اصلی در کتب درسی، متذکر شد: رویکرد، از کاهش جمعیت به افزایش جمعیت در کتب درسی مورد توجه قرار گرفته است؛ ضمن اینکه در کتاب اقتصاد در دوره متوسطه دوم بازنگری صورت گرفته و به اقتصاد مقاومتی توجه شده است.

طلایی زواره با اشاره به کتب جدید درسی منتشر شده، یادآورشد: تفکر و پژوهش، تفکر و سبک زندگی، تفکر و سواد رسانه‌ای، سلامت و بهداشت، انسان و محیط زیست، از جمله عناوین جدید کتب درسی بوده است.

وی با بیان اینکه کتاب «همراه هنرجو» برای هنرجویان شاخه فنی و حرفه‌ای تدوین شده است، افزود: در کتب درسی به روش‌های نوین یاددهی و یادگیری توجه شده است و بخش‌هایی با عناوین پژوهش، بحث و گفت‌وگو، فعالیت و نمایش فیلم در کتاب‌های درسی در نظر گرفته شده است.

معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به انتشار کتب جدید در سال تحصیلی آینده، تصریح کرد: در شاخه نظری 35 عنوان و در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش بالغ بر 300 عنوان محتوا و کتاب جدید در سال آینده انتشار پیدا می‌کند.