برگزاری امتحانات نهایی مدارس منوط به گذراندن 800 جلسه آموزشی است


رضوان حکیم زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: با توجه به تعطیلی مدارس در طول سال تحصیلی به دلایل مختلف، به نظر می رسد وزارت آموزش و پرورش درباره زمان دایر بودن مدارس باید بررسی های لازم را انجام داده و تصمیم گیری کند اما آنچه مسلم است اینکه مدارس باید 800 جلسه آموزشی را به پایان برسانند.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم به دلیل مناسبت های خاص همچون ماه مبارک رمضان و یا برگزاری مسابقات جام جام جهانی فوتبال، تغییرات اساسی در شرایط آموزشی ایجاد کنیم چندان پسندیده نیست زیرا ما با کشورهای اسلامی دیگر مشترک هستیم و به طور معمول آن کشورها نیز زمان آموزش را با توجه به مناسبت هایی که همیشه وجود دارد، تغییر نمی دهند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به منظور تحقق اهداف برنامه درسی باید تعداد جلسات مصوب شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شود، اظهار کرد: اگر قرار باشد به دلایلی چون فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال مدت زمان آموزش را کوتاه کنیم دانش آموزان لطمه می خورند.
حکیم زاده یادآور شد: شاید روزه گرفتن و همزمان درس خواندن و امتحان دادن برای بچه ها در سنین پایین اندکی مشکل باشد که در این صورت می توان با تمهیدات لازم و برگزاری کلاس های جبرانی، جلسات آموزشی مقرر را برای این گروه از دانش آموزان برگزار کرد تا محتوای کتاب های درسی به طول کامل تدریس و سپس امتحانات برگزار شود.
وی اضافه کرد: همچنین می توان با توجه به شرایط خاص هر منطقه تصمیم گیری در این زمینه را به استان ها واگذار کرد تا بر اساس مقتضیات و شرایط اقلیمی خود تهمیدات لازم را بیاندیشند البته در این میان نباید این اصل فراموش شود که ملاک برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی، گذراندن مدت زمان آموزشی مصوب و تمام کردن محتوای کتاب های درسی است.
به گزارش ایرنا، مدتی است مطالبی مبنی بر برگزاری زودهنگام امتحانات خرداد سال 97 به دلیل تقارن با ایام ماه مبارک رمضان و برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال روسیه در فضای مجازی دست به دست می شود.