زمان حذف کنکور همچنان در ابهام است


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران و در حاشیه هشتمین همایش راه روشن درباره انعقاد تفاهم نامه با اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان عنوان کرد: تفاهم نامه‌ای که امروز امضا شد متعاقب تفاهم نامه‌های سال گذشته است اما تغییراتی متناسب با موضوعات جدید جامعه که اتحادیه می تواند به آموزش و پرورش کمک کند، اعمال شده است و این تفاهم‌نامه به ویژه در راستای توسعه آموزش مهارت‌ها منعقد شده است.
 
وی با اشاره به توسعه آموزش‌های مهارتی در این تفاهم نامه ادامه داد: اتحادیه ظرفیت بسیار خوبی در مدارس دارد وبه پیشرفت مهارتهای اجتماعی و فردی کمک می کند.

به دنبال جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی هستیم

بطحایی با بیان اینکه به دنبال جایگزینی پیام رسان های داخلی هستیم، افزود: بخشنامه ای را چند روز پیش صادر و تاکید کردیم، با توجه به سیاست های نظام نباید پیام رسان های خارجی انحصاری باشد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با برخی از پیام رسان های داخلی مذاکرات را شروع کردیم و طی چند روز آینده با دو پیام رسان داخلی قراردادی منعقد می کنیم و تمام واحدهای اداری باید برای امور اداری از پیام رسان داخلی استفاده کنند.
 
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه صدمات پیام رسان‌های داخلی برای دانش آموزان وجود دارد، گفت: از دانش آموزان می‌خواهم پیام رسان های داخلی را جایگزین نمونه های خارجی کنند.برخی از اختلالات فنی پیام رسان‌های داخلی در حال برطرف شدن است.

جدول زمان بندی حذف کنکور پس از تصویب به اطلاع دانش آموزان می‌رسد

وی درباره نتیجه جلسه با سازمان سنجش گفت: هنوز با سازمان سنجش به نتیجه نرسیده ایم و وزارت علوم در حال تدوین جدول زمان بندی است اما در حوزه مربوط به آموزش و پرورش آمادگی کامل وجود دارد و جدول زمان بندی حذف کنکور پس از تصویب به اطلاع دانش آموزان خواهد رسید.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امسال احتساب سنوات تحصیلی در کنکور مثل سال‌های گذشته خواهد بود و محل اختلاف آموزش و پرورش با وزارت علوم در تعداد دروس است.

وی افزود: آموزش و پرورش معتقد است باید تعداد دروس امتحان نهایی کم شود تا فشار کمتری به دانش آموزان وارد شود اما وزارت علوم معتقد است کاهش دروس اعتبار نمرات برای احتساب سنوات تحصیلی و حذف کنکور را با مشکل مواجه می کند.

وی در مورد تعیین تکلیف حذف مدارس سمپاد یادآور شد: امروز در شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع مدارس سمپاد جلسه داریم و فردا خبر قطعی را اعلام خواهم کرد.