اهمیت بررسی آزمون به اندازه خود آزمون است.


اهمیت بررسی آزمون به اندازه خود آزمون است.

در صورتیکه تحلیل درستی از سوالات آزمون نداشته باشین و نکات سوالات را بررسی نکنین، آزمون شما بی فایده تلقی خواهد شد.

در تحلیل آزمون،تمامی سوالات اعم از غلط،نزده و صحیح را بررسی کنین. 

 حتما سوالاتی که در آزمون، پاسخ صحیح داده اید نیز بررسی کنید، زیرا ممکنه راه حل ساده تری از راه حل فعلیتون ارائه شده باشه

همچنین سوالاتی که نکته دار هستن رو علامتدار کنین و نکات اونها رو را وارد ‌خلاصه نویسی های خودتون کنید و  سعی کنید مرورشون  کنید.

اگر علت عدم نتیجه گیری در آزمون، معلومات است، پیشنهاد میشه از ابزاهای کمک آموزشی مناسب (نظیر کتاب تست و یا کلاس) استفاده کنید تا مدت زمان یادگیری مباحث کاهش پیدا کنه و بتونید برای تکمیل آموخته های خود از تست زنی به شیوه آموزشی استفاده کنین.

 اما اگر علت عدم نتیجه گیری، بی دقتی در آزمون های آزمایشی است، توصیه میشه لسیت بی دقتی های خودتون رو یادداشت کنین و روز قبل از آزمون آزمایشی، لیست رو مرور کنین تا میزان بی دقتی هاتون کمتر بشه.

 

 علت پاسخ ندادن به سوالات رو نیز بیابید.

درصورتیکه به دلیل کمبود وقت نتونستین به سوالات پاسخ بدین، بایستی با افزایش تعداد تست آموزشی و ایجاد تسلط روی مباحث این مشکل رو رفع نمایید.

 همچنین اگه علت عدم پاسخگویی شما مفهومی بودن سوالات  یا متوجه نشدن دروس باشد، می تونین با مطالعه دقیق و مجدد مطالب و زدن تست های آموزشی فراوان، مطالب را به صورت عمقی در ذهن خود تثبیت کنید

 

پاسخ‌های اشتباه دلیل دارند

 وقتی در بررسی سؤالات آزمون به سراغ نزده‌ها یا پاسخ‌های اشتباه می‌روید، برای خودتان دلایل متفاوتی پیدا می‌کنید. این دلایل، خاص هر فرد است، ولی در این بین یک چیز برای همه یکسان خواهد بود. تا به حال فکر کرده‌اید تفاوت اصلی این دو دسته سؤال چیه؟

 سؤالات پاسخ اشتباه حاکی از یادگیری‌های ناقص شما در آن مبحث هستند و شاید هم عدم مطالعه‌ی کافی؛ ولی سؤالات سفید مربوط به قسمت‌هایی هستند که خودتان هم می‌دانید تسلط و یادگیری کافی بر آن ندارید.

 این دو دلیل را مبنای کار قرار دهید و سپس روی تک تک سؤالات متمرکز شوید. شاید ابتدا تحلیل سؤالات آزمون کار دشوار یا زمان‌بری به نظر برسد ولی تاثیر آن در بلندمدت در برنامه‌ریزی صحیح، کاهش اشتباهات، افزایش میزان یادگیری و مدیریت زمان شگرف است.

. بنابراین تحلیل آزمون های آزمایشی‌ را جدی بگیرید وسعی کنین تمامی سوالات را بررسی کنید.