حذفیات کنکور ۹۹ شامل حال نظام قدیمی ها نمی شود


 

حذفیات کنکور 99  شامل حال نظام قدیمی ها نمی شود

سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور به بیان توضیحاتی درباره سرانجام متجانس سازی حذفیات کنکور ۹۹ بین داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید پرداخت.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سرانجام متجانس سازی حذفیات کنکور 99 بین داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید، اظهار کرد: سازمان سنجش همانند سال قبل بر حسب روش‌های آماری ضریب هم ترازی متجانس سازی بین داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید کنکور سراسری را به کار می‌برد.

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا منابع درسی نظام قدیم حذف خواهند شد یا خیر، گفت: داوطلبان نظام قدیم منابع و محتوای درسی را خوانده اند و سازمان سنجش متجانس سازی بین این دو نظام را بر اساس روش های سنجش و آماری که برای تراز نمرات دارد انجام می دهد.

او در ادامه با بیان اینکه ۲۰ درصد محتوای حذف شده برای داوطلبان نظام جدید شامل داوطلبان نظام قدیم کنکور سراسری سال ۹۹ نمی‌شود، افزود: سازمان سنجش برای برقراری عدالت بین این دو دسته، از ضریب هم ترازی استفاده می کند.

زرین آمیزی در ادامه درباره سخنان نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مبنی بر تمدید نظام قدیم تا ۱۴۰۰  در کنکور یادآوری کرد: هر نوع تصمیم گیری برای کنکور باید در شورای سنجش و پذیرش تصویب شود. اگر این موضوع در شورای سنجش و پذیرش تصویب و در نهایت مصوب شد اجرایی می شود در غیر این صورت قوانین همان است که به داوطلبان اعلام شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان