امکان انتخاب ۲۴ واحد پیش دانشگاهی در شهریور فراهم شد


امکان انتخاب ۲۴ واحد پیش‌دانشگاهی در شهریور فراهم شد

معاون آموزشی و مقررات دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از فراهم شدن امکان انتخاب واحد تمامی دروس دوره پیش‌دانشگاهی(۲۴ واحد) در شهریور ۹۹ خبر داد.

 

حسین صادقی معاون آموزشی، برنامه‌ریزی و مقررات دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم از فراهم شدن امکان انتخاب واحد تمام دروس دوره پیش دانشگاهی (24 واحد) در شهریور 99 بدون نیاز به رای کمیسیون خاص شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: با نظر شورای عالی آموزش و پرورش، فارغ التحصیلان دوره متوسطه نظام 3+1 و دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی می‌توانند برای شرکت در امتحانات شهریور ماه سال جاری، تمامی دروس ( 24 واحد) دوره پیش دانشگاهی را انتخاب و در ارزشیابی آن شرکت کنند.

وی افزود: مجوز یک ساله که سال قبل دریافت شده بود برای شهریور 99 تمدید شد و بخشنامه آن طی روزهای آینده برای اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ارسال خواهد شد.

صادقی تصریح کرد: به موجب این مصوبه، فارغ‌التحصیلان پایه سوم آموزش متوسطه نظام آموزشی (3+1) می‌توانند بدون نیاز به بوروکراسی اداری، تمام 24 واحد درسی دوره پیش‌دانشگاهی را در تابستان 99 انتخاب و در ارزشیابی نوبت شهریور 99 شرکت و در صورت موفقیت، گواهینامه پایان تحصیلات دوره پیش دانشگاهی دریافت کنند.

معاون دفتر آموزش متوسطه نظری با اشاره به مصوبه بیست و هشتمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش‌و پرورش عنوان کرد: پیشنهاد صدور مجوز اخذ تمام واحدهای درسی دوره پیش دانشگاهی در شهریور ماه 99 از سوی معاونت آموزش متوسطه به منظور تسهیل فرآیند ادامه تحصیل دانش آموزانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس موفق به ثبت نام و ادامه تحصیل در دوره پیش دانشگاهی (بزرگسالان، آموزش از راه دور و ایثارگران) نشده بودند، به شورای عالی آموزش‌وپرورش ارائه و موضوع ضمن طرح در بیست و هشتمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش‌و پرورش، در 19 خرداد سال 99 به تصویب اعضای این کمیسیون رسید.

صادقی در تشریح این مصوبه گفت: به موجب این مصوبه به فارغ التحصیلان دوره متوسطه نظام سالی ــ واحدی (3+1) اجازه داده می‌شود تا با رعایت مقررات و ضوابط در دوره پیش‌دانشگاهی ثبت‌نام و در ارزشیابی تمام دروس دوره مذکور (24 واحد) در شهریور 99 شرکت کنند.

وی یادآور شد: اعلام نتایج این قبیل دانش‌آموزان مطابق آیین‌نامه آموزشی دوره پیش دانشگاهی مربوط خواهد بود.

منبع: تسنیم