آیین نامه فعالیت آموزشی در دوران بیماری های فراگیر تدوین شد


آیین‌نامه فعالیت آموزشی در دوران بیماری‌های فراگیر تدوین شد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تدوین آیین‌نامه فعالیت‌‌های آموزشی در دوران بیماری‌های فراگیر گفت: از فضای مجازی برای آموزش دانش‌آموزان باید استفاده کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی میرزایی در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به لزوم تهیه و تدوین آیین نامه فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در دوران بیماری‌های واگیردار، گفت: این آیین نامه در کمیسیون اساسنامه‌ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش تهیه و تدوین شده و در چندین جلسه آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته و پس از تایید در این کمیسیون اکنون برای بررسی و تصویب نهایی به صحن علنی شورای عالی آورده شده است.

وی تصریح کرد: هدف ما از تهیه و تدوین این آیین نامه به رسمیت شناختن فعالیت‌های آموزشی و پرورشی از طریق تلویزیون، فضای مجازی و... برای آموزش‌های حضوری و غیرحضوری دانش‌آموزان است تا در موقعیت‌های مختلف مانند بیماری‌های واگیردار، آلودگی هوا، حوادث غیرمترقبه و... بتوان از این نوع شیوه آموزش استفاده کرد.

حاجی میرزایی افزود: گسترش آموزش‌های مجازی در آموزش و پرورش یک سیاست تحولی است که باید به آن پرداخته شود و استفاده از شیوه‌های ترکیبی در آموزش دانش‌آموزان یک نیاز اساسی و جدی در عصر حاضر است که برای رسمیت بخشیدن به آن نیازمند مقررات و آیین‌نامه متناسب با شرایط آن هستیم تا بتوانیم در شرایط مختلف از آن استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به اینکه با یک شرایط عدم اطمینان در برنامه‌ریزی‌های آموزشی و پرورشی به صورت حضوری روبرو هستیم و هیچ چیزی را نمی‌توانیم به صورت قطعی پیش بینی کنیم بنابراین نیازمند یک آیین‌نامه و مقررات منعطف برای ادامه آموزش دانش‌آموزان هستیم.

وی اضافه کرد: ستاد ملی کرونا یک مرجع قانونی است که به ما اجازه آموزش مجازی داده است ولی برای اینکه این نوع فعالیت آموزشی به رسمیت شناخته شود باید از طریق شورای عالی به وزارت آموزش و پرورش مجوز داده شود.

وی با اشاره به لزوم استفاده از فضای مجازی برای آموزش دانش‌آموزان، ادامه داد: آموزش و پرورش از این شرایطی که به وجود آمده باید نهایت استفاده را برده و آن را به یک مسئولیت قانونی در آموزش و پرورش تبدیل کند تا همه معلمان و مدیران مدارس در شرایط بحرانی و غیر منتظره بر اساس آن اقدام کنند.

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به زمان بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، گفت: پیشنهادهای خود را به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه کرده‌ایم و این ستاد بازگشایی مدارس را از تاریخ 15 شهریور ماه اعلام کرده است و ما تابع تصمیمات این ستاد هستیم.

 در ادامه این جلسه آیین نامه فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در دوران بیماری‌های فراگیر (با تاکید بر شیوع بیماری کرونا) مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ادامه بررسی آن به جلسه آینده موکول شد.

منبع: تسنیم