تابستان زمان دریافت کمک های داوطلبانه در مدارس نیست



«تابستان» زمان دریافت کمک‌های داوطلبانه در مدارس نیست

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: «تابستان» زمان دریافت کمک‌های داوطلبانه در مدارس نیست و اگر والدینی تمایل دارند که به مدرسه فرزندشان کمک کنند باید بعد از آغاز سال تحصیلی انجام شود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اکنون زمان کمک‌های داوطلبانه اولیا در مدارس نیست و اگر والدینی تمایل دارند که به مدرسه فرزندشان کمک کنند باید بعد از آغاز سال تحصیلی انجام شود.

وی ادامه داد: در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدرسه، هیچ هزینه‌ای به جز هزینه کتاب‌های درسی و بیمه نباید از اولیای دانش‌آموزان دریافت شود.

ثقفی به موضوع لباس فرم دانش‌آموزان در مدارس اشاره کرد و گفت: به غیر از پایه‌های ورودی مدارس یعنی اول ابتدایی، هفتم و دهم که دانش‌آموزان با تغییر مدرسه روبه‌رو می‌شوند و ممکن است مدرسه شرایط پوشش خاص خود را داشته باشد، به هیچ عنوان نباید دانش‌آموزان را در مدارس ملزم به تهیه رپوش و لباس خاصی کنند.

وی تصریح کرد: این موضوع را به صورت بخشنامه به مدارس ابلاغ کردیم که این کار ممنوع است و اجازه ندارند اولیا را وادار کنند که از رپوش خاصی استفاده شود

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه یک توصیه هم برای اولیای دانش‌آموزانی که قرار است امسال به کلاس اول ابتدایی بروند، داریم، اظهار کرد: والدین هرچه سریع‌تر کارهای مربوط به سنجش و ثبت‌نام فرزند را انجام دهند تا با توجه به اینکه امسال، سال تحصیلی از 15 شهریور آغاز می‌شود، خدای ناکرده با تاخیر در ثبت‌نام مواجه نشوند و مشکلاتی برایشان پیش نیاید.

وی تاکید کرد: اگر این مواردی که اعلام کردیم توسط مدرسه‌ای رعایت نشود، اولیای دانش‌آموزان حتما با اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با شماره تلفن 88964006 تماس بگیرند تا بازرسان ما حضور پیدا کرده و رسیدگی کنند.

ثقفی درباره مدارس غیردولتی هم گفت: به غیر از شهریه ثابت و آنچه در سایت آموزش و پرورش شهر تهران بابت شهریه ثابت اعلام شده است، مدارس هیچ مبلغ دیگری هنگام ثبت‌نام نباید دریافت کنند.

وی ادامه داد: بقیه موارد را هم بعد از اینکه سال تحصیلی آغاز می‌شود و در صورتی احساس نیاز در مدرسه شود که می‌توانند با ارائه خدماتی، کیفیت آموزشی را بهبود ببخشند، در آن صورت هزینه‌ها را با اولیا مطرح می‌کنند.

منبع: فارس