اسامی المپیادهایی که مجازی برگزار می شود


اسامی المپیادهایی که مجازی برگزار می شود/ المپیاد فیزیک لغو شد

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با اشاره به کارکردهای باشگاه دانش‌پژوهان جوان، گفت: هویت‌سازی و مهارت‌های دانش آموزان باید تقویت شود.

به گزارش ایسنا، فاطمه مهاجرانی با اشاره به پیشینه ۵۰ساله حوزه استعدادهای درخشان اظهار کرد: جشنواره خوارزمی، المپیادهای علمی و طرح ملی جوان به کلیت سازمان پیوسته است و بیش از ۶۰۰مدرسه استعدادهای درخشان شامل دوره‌های متوسطه اول و دوم می‌باشند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان افزود: تعدادی از فارغ‌التحصیلان در کسب‌وکارهای فناورانه و استارت آپ مشغول و تعدادی به‌عنوان هیئت‌علمی و پزشکان مملکت فعال می‌باشند و این مدارس از دستاورد ارزشمند آموزش‌ و پرورش هستند.

وی با اشاره به کسب بیش از۷۰۰مدال جهانی توسط استعدادهای درخشان کشورمان گفت: این نشان از اقتدار علمی ایران دارد به‌طوری‌که کشور  فنلاند که بیش از ۲۰سال قبل از ایران به المپیاد جهانی پیوسته، تنها یک مدال جهانی کسب کرده است.

مهاجرانی افزود: باشگاه دانش‌پژوهان جوان تلاش دارد محملی برای نگهداشت این جوانان باشد که روندی رسمی برای توانمندسازی جوانان در حوزه المپیادهای علمی است که از سال ۶۶شکل گرفت و در دهه ۷۰اساسنامه‌ای دریافت کرد.

وی گفت: کار ما تنها برگزاری دوره آموزشی نیست؛ بلکه باشگاه نهادی برای ایجاد حس علاقه در این افراد است . لذا هویت‌سازی و مهارت‌های دانش آموزان باید تقویت ‌شود .

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان بابیان اینکه مدارس سمپاد و باشگاه در یکدیگر ادغام و جشنواره خوارزمی و طرح شهاب نیز به آن‌ها اضافه‌ شده است، افزود: بعد از تصویب اساسنامه باشگاه، ساختار غیردولتی آن به تصویب خواهد رسید و دست ما را برای انجام کارهای مغفول مانده باز می‌گذارد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مهاجرانی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری المپیادهای جهانی مجازی شده است که شامل رشته‌های ریاضی، زیست، کامپیوتر و شیمی است. المپیاد فیزیک به‌طور قطعی لغو شده و زمان برپایی المپیاد نجوم نیز در پایان شهریور اعلام می‌شود.

منبع: ایسنا