توصیه های کلیدی به داوطلبان برای روزهای پایانی کنکور


توصیه‌های کلیدی به داوطلبان برای روزهای پایانی کنکور

یک مشاور تحصیلی و کنکور به بیان چند توصیه کلیدی در هفته پایانی منتهی به کنکور برای داوطلبان کنکور سراسری ۹۹ پرداخت.

افشین مسافری، مشاور تحصیلی و کنکور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه داوطلبان کنکوری در یک هفته منتهی به کنکور باید چه مواردی را رعایت کنند، اظهار کرد: داوطلبان باید به سلامت جسمانی خود توجه کنند و روزانه ۳۰ دقیقه ورزش کنند، ساعت خواب و بیداری خودشان را تنظیم کنند و تا دیرهنگام بیدار نمانند و صبح‌ها تا دیر وقت نخوابند و به هیچ وجه هیچ وعده‌ای را بیرون از منزل میل نکنند.

مسافری ادامه داد: هر روز یک آزمون عمومی برای خود  برگزار کنند. در دروسی که به تسلط رسیده اند، آزمون جامع تک درس به صورت زماندار حل کنند.

این مشاور تحصیلی و کنکور ادامه داد: به تخمین رتبه آزمون‌های جامع موسسات فکر نکنند زیرا تجارب سال‌های گذشته نشان داده است نتیجه بسیاری از داوطلبان با رتبه این آزمون‌ها بسیار متفاوت است. برای درک بهتر این موضوع اگر سوالات آزمون سراسری را با سوالات آزمون‌های پایانی مؤسسات مقایسه کنید، خواهید فهمید که تفاوت بسیار زیادی وجود دارد.

او گفت: طبق تحقیقات  مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیکی دانشگاه تهران باید استفاده از (عوامل تمرکززدا) موبایل، اینترنت  و... در طول روز را به کمتر از ۲۳ دقیقه برسانید. هر نوع اشعه به خصوص اشعه‌هایی که در حیطه مگاهرتز هستند و رادیکال‌های آزاد تولید می‌کنند مثل اشعه تلفن همراه که ۹۶۰ مگاهرتز است را از خود دور کنید.

این مشاوره تحصیلی و کنکور ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیده ایم که با استفاده از تلفن همراه و موبایل به مدت ۲۰ دقیقه حدود ۲ ماکرومولار رادیکال آزاد که سوزاننده اکسیژن است، ایجاد می‌شود، این به معنی ایجاد برخی بیماری‌ها از جمله اختلالات مغزی و دیابت است.

این مشاوره تحصیلی تصریح کرد:  در این هفته تمرکز خود را معطوف به نقاط قوت خود کرده و داشته‌هایتان را تثبیت کنند.

او بیان کرد: اگر داوطلبی از برنامه جمع بندی عقب افتاده است، ابتدا آن‌ها را به ترتیب اولویت بنویسد : ۱) حل سوالات آزمون سراسری ۲) مرور دروس اختصاصی به ترتیب ۳) مرور دروس عمومی به ترتیب ضریب ۴) رفع اشکال دروس اختصاصی به ترتیب ضریب ۵) رفع اشکال دروس عموی به ترتیب ضریب.

مسافری افزود: در روز‌های منتهی به آزمون سراسری با حال خوب به استقبال آزمون سراسری بروید. برای این کار سعی کنید خوش اخلاق باشید، ورزش را فراموش نکنید، برای چندمین بار اهداف خود را بنویسند و آن‌ها  را مرور کنید و سعی کنید نیمه پر لیوان را ببینید.

این مشاوره تحصیلی در پایان گفت: اگر در دوران جمع بندی فرصت خواندن مطالب را ندارید، نگران نباشید زیرا برای کسب یک رتبه‌ مطلوب و دست یابی به رشته و شهر دلخواه  نیازی به کسب درصد‌های  ۱۰۰ و پاسخ دهی به تمامی سوالات نیست. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان