سلامت دانش آموزان به اندازه آموزش برای ما در اولویت قرار دارد


وزیر آموزش‌و‌پرورش: سلامت دانش‌آموزان به اندازه آموزش برای ما در اولویت قرار دارد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای ما به اندازه آموزش، سلامت دانش‌آموزان در اولویت قرار دارد و قطعا نکات ستاد ملی کرونا را مدنظر قرار خواهیم داد، گفت: اختلال در وضعیت آموزشی، آینده جامعه و دانش‌آموزان را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ محسن حاجی میرزایی صبح امروز در نشست تخصصی ویدئو کنفرانس معاونان، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استانها با بیان اینکه در آموزش و پرورش تاکید داریم که ارتباط معلم و خانواده برقرار باشد، اظهار کرد: اکنون خانواده‌ها در ایام کرونا احساس می‌کنند شریک بزرگی در کنار آموزش و پرورش هستند تا تربیت و تعالی شکل بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در شرایط کرونا، با این سؤال مواجه می‌شویم که با بازگشایی مدارس در 15 شهریور، وضعیت سلامت دانش‌آموزان چه می‌شود؟ برای ما به اندازه آموزش، سلامت دانش‌آموزان در اولویت قرار دارد و قطعا نکات ستاد ملی کرونا را مدنظر قرار خواهیم دید.

وی با بیان اینکه اختلال در وضعیت آموزشی، آینده جامعه و دانش‌آموزان را تهدید می‌کند، گفت: هر چه‌قدر بتوانیم ظرفیت دانش‌آموزان را برای مراقبت از خودشان مدنظر قرار دهیم، فوق‌العاده اهمیت دارد.

این مقام مسئول به برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در طرح یاریگران زندگی اشاره و خاطرنشان کرد: در سال 99 در آموزش و پرورش افزایش پوشش آموزشی پیشگیری در مدرسه را از هشت درصد به 42 درصد افزایش دادیم همچنین تشکیل کانون یاریگران در 20 هزار مدرسه را مدنظر قرار داده و آن را به 30 هزار مدرسه افزایش خواهیم داد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه با شیوع کرونا وارد زیست‌بوم جدیدی شدیم، تصریح کرد: شبکه شاد، ظرفیت بالایی را برای توسعه ارتباطات، شبکه‌سازی بین دانش‌‌آموز و معلم و پیگیری اهداف تربیتی ایجاد کرده است همچنین هماهنگ شده اگر در مناطقی نتوانستیم به‌صورت حضوری مدارس را دائر کنیم، این طرح توسعه پیدا کند و اکنون در شکبه شاد بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر از اولیاء عضو هستند.

منبع: تسنیم