توصیه های کنکوری مشاوران برای کنکور 1400


دوازدهمی‌های عزیز سلام

خوب میدونید که این سال پیش رو مهم‌ترین و سرنوشت‌ساز‌ترین سال تحصیلیتون محسوب میشه...ما مشاوران و خدمتگراران شما عزیزان در گاج سعی داریم در این مسیر سخت شمارو همراهی کنیم...

ذهن آدم‌ها مهم‌ترین نقش را در زندگی‌شان بازی می‌کند. هر چیزی در روزمره رخ می‌دهد هم از درون فکر و ذهن آن‌ها تاثیر می‌گیرد. برای شروع فرآیند مطالعه حتی برای امتحانات ساده، در صورت نبود تمرکز و وجود داشتن افکار منفی نمی‌توانیم در آن امتحات نمره خوبی بدست بیاوریم.

مسئله مهمی که تاثیر خیلی زیادی روی موفقیت شما داره برنامه‌ریزی برای کنکور ۱۴۰۰ هست. هرچقدر که برنامه‌ریزی شما بهتر و منظم‌تر باشه و هرچه بهتر طبق برنامه‌ریزی‌تون پیش برید، موفقیت در کنکور ۱۴۰۰ رو برای خودتون قطعی‌تر کرده‌اید. برنامه‌ریزی کردن اصولی داره که بهتره با نظم و برنامه‌ریزی لازم پیش برید و بتونید به بودجه بندی آزمون‌های آزمایشی برسید و از بقیه عقب نیفتید.

موفقیت در کنکور تنها با خوب عمل کردن در جلسه کنکور به دست نمی‌آید. یعنی فردی که در طول سال تلاش چندانی نمی‌کند و سعی بر فراگیری مهارت‌ها نداشته باشد عملا در جلسه کنکور هم قادر نیست موفق ظاهر شود. حال برای آن که بدانید چه کارهایی لازم است اجرا شوند می‌توانید از تجربیات رتبه‌های برتر استفاده کنید.

در زمان حاضر به دلیل وجود مشغله‌های بسیار برای به انجام رساندن پیش پا افتاده‌ترین کارها هم به برنامه‌ای نیاز داریم که حداقل از قبل در ذهن‌مان چیده‌ایم. در کنکور اصل برنامه‌ریزی در همه موارد حرف اول را می‌زند. به طوری‌که اگر برنامه‌ای نباشد هر چقدر هم که با پشتکار تلاش کنید، قطعا نتیجه خوبی کسب نخواهید کرد. برنامه درست به دانش‌آموز می‌گوید در روز نیاز به خواندن کدام درس‌ها دارد و اصلا بایستی چقدر زمان برای مطالعه هر یک اختصاص بدهد.

موضوع مهم دیگه داشتن یک دفتر برنامه‌ریزی هدفمند برای سال کنکور هست. دفتر برنامه‌ریزی که به شما کمک کنه برای تمام روزها برنامه داشته باشید و منظم درس بخونید، دفتری که بتونه به شما انگیزه و انرژی روزانه بده، دفتری که به شما اصولی‌ترین روش برنامه‌ریزی کنکور 1400 رو آموزش بده و دفتری که باعث بشه حتی سرعت مطالعه شما در طول چند ماه افزایش پیدا کنه.

در قدم بعدی شما می‌تونید با شرکت در آزمون‌های شبیه‌سازی شده گاج درصد بیشتری از این راه رو برید البته با تلاش خودتون و حضور دلگرم کننده مشاوران گاج. انتشارات گاج با برگزاری آزمون‌ها هر دوهفته یک بار میزان توانمندی داوطلبان خود را به خوبی می سنجد و کارنامه واقعی آنها را به صورت کاملا گویا و با تحلیل جزییات آن توسط مشاوران، در اختیارشان قرار می دهد. با ثبت نام در این آزمون‌ها شما احتمال قبولی خود را تا حد زیادی افزایش داده‌اید.

تاکید ما برای شرکت شما در آزمون‌ها به این دلیله که میتونه تجربه خوبی برای شرکت در جلسه کنکور براتون ایجاد کنه و از میزان استرس‌هاتون تا حدودی کم کنه... چون هرچقدر هم تمرینات خوبی داشته باشید، باید در شرایط مسابقه خودتون رو بسنجید. چون امکان داره بازدهی درسی شما خوب نباشه و این رو فقط توی آزمون دادن میشه فهمید. علاوه براین شما باید بارها شرایط جلسه کنکور رو برای خودتون تداعی کنید قطعا شرایطی که شما تو خونه تست می‌زنید یا از خودتون آزمون می‌گیرید خیلی با جلسه کنکور تفاوت داره، از شرایط جوی و محیطی گرفته تا برخورد مراقب و هزاران مورد دیگه که سر جلسه ممکنه باهاش مواجه بشین ولی تو خونه درکی ازش نداشته باشین حتی هر چقدر به کنکور نزدیک می‌شین باید با همون لباسی که می‌خواین سرجلسه کنکور شرکت کنید به آزمون‌های آزمایشی برید!!!

منابع خوب و استاندارد همیشه از داشته‌های رتبه برترهای کنکور بوده است. منبع و کتاب قوی باعت می‌شود دانش‌آموز انواع تست‌های ممکن را بشناسد و با روش‌های تست‌زنی به خوبی آشنا شود. برای اطلاع از بهترین منابع کنکور ۱۴۰۰ بایستی در ابتدا پرس‌و‌جویی داشته باشید و به هیچ عنوان بدون توجه به توصیه‌ها کتاب نخرید.

برای شروع مطالعه باید بدانید که درس‌های اختصاصی در اولویت هستند. یعنی تقویت پایه درسی در دروس اختصاصی می‌تواند دانش‌آموز را از سطحی پایین به درجات برتر شدن پرتاب کند.

دروس مهم اختصاصی بچه‌های تجربی، اول زیست و بعد شیمی و فیزیک و ریاضی می‌باشد. بچه‌های رشته ریاضی بایستی توجه ویژه‌ای به ریاضی و فیزیک و شیمی داشته باشند. دانش‌آموزان رشته انسانی هم در دروس ادبیات و دین‌و‌زندگی و عربی و بنا به رشته مورد نظر بر دروس فلسفه، اقتصاد و ریاضی تمرکز کنند. ضمنا یادتان باشد در شروع از خود توقعی نداشته باشید و بدانید به مرور زمان و با تلاش بر این دروس مسلط خواهید شد.

برای اینکه بدانید برای کنکور ۱۴۰۰ از کجا شروع کنم؟ باید سطح درسی‌تان را در نظر بگیرید. تقویت دروس اختصاصی به جهت قوی کردن پایه کنکوری شماست اما به این معنا نیست که دروس عمومی را کنار بگذارید. دروس عمومی اگر توسط دانش‌آموز خوب خوانده شده باشد در کنکور امتیاز بسیار زیادی به حساب می‌آید. بنابر‌این به تسلط کافی رسیدن بر دروس عمومی پایه هم توجه کنید.

روند مطالعاتی شما امسال باید اینطور باشه که ابتدا مفاهیم تشریحی رو به خوبی یاد بگیرید و سپس به تست‌زنی بپردازید. درباره انتخاب بهترین منابع کنکور ۱۴۰۰ باید بدونید که برای تسلط تشریحی می‌تونید از منابعی مثل مجموعه پرسمان انتشارات گاج استفاده کنید. برای تست زنی و آشنایی با تست‌های کنکور سراسری سال‌های قبل و نمونه تست‌های بیشتر هم می‌تونید از کتاب‌های میکرو طبقه‌بندی استفاده کنید. اگه توی درسی وضعیتتون خیلی خوبه و روی تست‌های معمولی تسلط دارید، برای حل تست‌های سخت‌تر و مفهومی‌‌‌تر می‌تونید از کتاب‌های IQ گاج استفاده کنید. برای دوران جمع‌بندی‌‌تون هم می‌تونید از کتاب‌های دور دنیا در چهار ساعت استفاده کنید، البته با فرمت و روش خاص خودش که مشاور حتما بهتون می‌گه، پس تست‌های این کتاب فوق العاده رو در طول سالتون الکی نسوزونید!!

همونطور که می‌دونید دروس عمومی تاثیر خیلی زیادی توی موفقیت در کنکور سراسری دارند و خیلی وقت‌ها این دروس عمومی هستند که سرنوشت قبولی داوطلبان کنکور رو تا حدی مشخص می‌کنند. پس خیلی مهمه هر‌چه زودتر روشی رو پیش رو بگیرید که باعث تسلط شما روی دروس عمومی بشه تا در کنکور 1400 بتونید درصد و تراز بالایی رو در این دروس به دست بیارید. مباحث قرابت معنایی، املاء، آرایه‌های ادبی، درک مطلب زبان، درک مطلب عربی و آیات و نکات دین و زندگی همگی جزء مباحث مهارتی هستند. یعنی اینکه نمیشه این مباحث رو حفظ کرد یا تو مدت زمان کوتاهی روشون مسلط شد. برای تسلط روی این مباحث کنکوری به تمرین و تست زیادی نیاز دارید. هر کدوم از مباحثی که نام بردیم قواعد خاصی دارند که می‌تونید اون‌ها رو از اساتید کنکور یا کتاب‌های کمک‌آموزشی یاد بگیرید. بعد از اینکه اصول و قواعدشون رو یاد گرفتید، هر شب یه باکس مطالعه نیم ساعته (باکس شبانه) ثابت برای این مباحث در نظر بگیرید و تست بزنید. با تست و تمرین زیاد میشه توی این مباحث مهارت زیادی پیدا کنید. علاوه براین تا حدی باید رو مباحث حفظی که با تکرار براتون تثبیت میشن هم تمرکز کنید (شبی 15 دقیقه هم کافیه) مواردی مثل معنی لغات در ادبیات، عربی و مخصوصا زبان که دست طراح سوال به شدت بازه!!

نکات مهم کنکور ۱۴۰۰ رشته ریاضی

دانش‌آموزان رشته ریاضی که قراره تو کنکور ۱۴۰۰ شرکت کنند باید بدونند که علاوه بر دروس عمومی که تو قسمت قبلی ازشون صحبت کردیم، بعضی از دروس اختصاصی‌شون هم اهمیت بیشتری نسبت به بقیه داره. پس اگه موفقیت در کنکور ۱۴۰۰ ریاضی براتون مهمه، باید هر چه زودتر شروع به تست زنی در این دروس کنید. یکی از این دروس، درس حسابان ۱ هست که سال یازدهم خوندید. برخی از مباحث حسابان ۱ تو سال دوازدهم هم تو درس حسابان ۲ تکرار میشه. اما به دلیل اینکه حجم حسابان ۲ بیشتره معمولا مطالب سال یازدهم به صورت کامل تکرار نمیشه و اساتید به تست زنی و آموزش مطالب جدید سال دوازدهم می‌پردازند. پس خیلی مهمه که مفاهیم حسابان یازدهم رو به صورت کامل یاد بگیرید و از کتاب‌های کمک آموزشی مثل کتاب تست میکرو طبقه‌بندی گاج برای زدن تست‌هاش استفاده کنید. البته قبل از اینکه سراغ تست‌های حسابان برید، باید حتما کتاب درسی رو کامل بخونید و تمریناتش رو حل کنید تا مفهوم اصلی درس رو متوجه بشید.

یک درس مهم دیگه که مطالعه کردن به موقعش، تاثیر زیادی توی کسب رتبه برتر در کنکور 1400 ریاضی داره، درس هندسه هست. هندسه پایه، درس مهمی هست که تو کنکور ریاضی معمولا ازش ۸-۹ تا تست طرح میشه. هرچند که تو کنکور ریاضی ۹۸ نظام جدید ۱۱ تا تست از هندسه پایه اومده بود. البته منظور از هندسه پایه، هندسه دهم و یازدهم هست. از اونجایی که تعداد زیادی از داوطلبان کنکور ریاضی ، هندسه پایه رو حذف می‌کنند و براش وقت نمی‌ذارند، اگه شما تو سال یازدهم هندسه ۱ و ۲ رو مطالعه کرده باشید و مقداری هم تست زده باشید، شانس بیشتری برای موفقیت در کنکور 1400 ریاضی خواهید داشت. چون سال دوازدهم می‌تونید با خیال راحت برای هندسه ۳ وقت بذارید و مباحث هندسه پایه رو مرور کنید. در این صورت نیازی به حذف کردن هندسه پایه برای کنکور نخواهد بود.

درس دیگه‌ای که اهمیت زیادی در کنکور ریاضی ۱۴۰۰ داره درس شیمی هست. دانش‌آموزانی که به فکر کسب رتبه برتر در کنکور ۱۴۰۰ هستند باید عملکرد خیلی خوبی در شیمی و خصوصا شیمی پایه داشته باشند. سرعت عمل بالا در حل مسائل شیمی خیلی مهمه که با تمرین و تست زیاد میشه به این تسلط و سرعت بالا رسید. البته مطالب حفظی و مفهومی شیمی پایه هم اهمیت زیادی داره.
با توجه به اینکه شیمی دوازدهم تا حدی سخت‌تره، سال دوازدهم وقت کمتری برای حل مسائل شیمی خواهید داشت و نمی‌تونید به تسلط زیادی در شیمی برسید. بنابراین اگه می‌خواهید درصد بالایی در شیمی کنکور ۱۴۰۰ کسب کنید، بهتره در زمان باقی‌مانده از تابستان 99 علاوه بر مرور شیمی پایه، مقداری هم از مطالب شیمی دوازدهم رو یاد بگیرید. باز هم تاکید می‌کنیم که مهم‌ترین مورد درباره شیمی کنکور، حل سریع مسائل درس شیمی هست. هرچقدر حل تمرین شما بیشتر باشه، مهارتتون هم بیشتر میشه و مسائل شیمی رو در زمان کمتری حل می‌کنید. پس پیشنهاد می‌کنیم پس از یادگیری مفاهیم و تسلط نسبی، هر شب ۵ الی۱۰ تست از مسائل شیمی حل کنید. انجام این کار می‌تونه یه قدم خیلی مهم برای موفقیت در کنکور 1400 ریاضی باشه.

نکات مهم کنکور ۱۴۰۰ رشته تجربی

دانش‌آموزان رشته تجربی که قراره تو کنکور ۱۴۰۰ شرکت کنند و هدفشون قبولی در رشته پزشکی یا دندانپزشکی در کنکور هست باید بدونند که علاوه بر دروس عمومی که تو قسمت قبلی ازشون صحبت کردیم، بعضی از دروس اختصاصی رشته تجربی اهمیت بیشتری نسبت به بقیه داره. پس اگه موفقیت در کنکور ۱۴۰۰ تجربی براتون مهمه، باید هرچه زودتر به صورت کاملا مفهومی اون‌ها رو یاد بگیرید و شروع به تست‌زنی در این دروس کنید. بدون شک اولین درسی که تا از رشته تجربی و کنکور تجربی صحبت میشه همه یادش می‌افتند، درس زیست‌شناسی هست. درس زیست‌شناسی مهم‌ترین درس رشته تجربی هست که تاثیر زیادی در موفقیت شما در کنکور تجربی 1400 داره. مطالعه و یادگیری زیست‌شناسی کنکور وقت نسبتا زیادی می‌گیره. بنابراین اگه به فکر کسب رتبه برتر در کنکور تجربی 1400 هستید، باید کتاب درسی زیست‌شناسی رو به صورت کاملا مفهومی بخونید و یاد بگیرید. بعد تست‌های زیست دهم و یازدهم رو از کتاب‌های کمک آموزشی بزنید. این دوتا کار رو باید حتما انجام بدید. چون مطالب زیست‌شناسی دهم و یازدهم پیش‌نیاز زیست دوازدهم هست و برای اینکه امسال بتونید زیست دوازدهم رو یاد بگیرید، باید تسلط خوبی روی مطالب زیست‌شناسی پایه پیدا کنید. علاوه بر اون طراح تست‌های زیست‌شناسی علاقه عجیبی به تست‌های ترکیبی داره، هم از خود یه پایه، یعنی فصل‌های مختلف یه پایه رو ترکیب می‌کنه! و از اون مهم تر ترکیب پایه‌‌ها با هم دیده شده، حتی طراح از هر سه کتاب دهم و یازدهم و دوازدهم یه سوال فوق ترکیبی داره، پس باید علاوه بر فهمیدن و تسلط کافی بتونید مطالب این درس رو تحلیل کنید تا از پس سوالات ترکیبی بربیاید. اگه ایرادی در این درس دارید حتما برای برطرف کردنش اقدام کنید. برای تست‌زنی در درس زیست‌شناسی می‌تونید از کتاب‌های تست میکرو طبقه‌بندی و IQ گاج استفاده کنید.

درس دیگه‌ای که بدون شک اهمیت زیادی در کنکور تجربی ۱۴۰۰ داره درس شیمی هست. دانش‌آموزانی که به فکر کسب رتبه برتر در کنکور ۱۴۰۰ هستند باید عملکرد خیلی خوبی در شیمی و خصوصا شیمی پایه داشته باشند. سرعت عمل بالا در حل مسائل شیمی خیلی مهمه که با تمرین و تست زیاد میشه به این تسلط و سرعت بالا رسید. البته مطالب حفظی و مفهومی شیمی پایه هم اهمیت زیادی داره.
با توجه به اینکه شیمی دوازدهم تا حدی سخت‌تره، سال دوازدهم وقت کمتری برای حل مسائل شیمی خواهید داشت و نمی‌تونید به تسلط زیادی در شیمی برسید. بنابراین اگه می‌خواهید درصد بالایی در شیمی کنکور ۱۴۰۰ کسب کنید، بهتره در زمان باقی‌مانده از تابستان 99 علاوه بر مرور شیمی پایه، مقداری هم از مطالب شیمی دوازدهم رو یاد بگیرید. باز هم تاکید می‌کنیم که مهم‌ترین مورد درباره شیمی کنکور ، حل سریع مسائل درس شیمی هست. هرچقدر حل تمرین شما بیشتر باشه، مهارتتون هم بیشتر میشه و مسائل شیمی رو در زمان کمتری حل می‌کنید. پس پیشنهاد می‌کنیم پس از یادگیری مفاهیم و تسلط نسبی، هر شب ۱۰ تست از مسائل شیمی حل کنید. انجام این کار می‌تونه یه قدم خیلی مهم برای موفقیت در کنکور 1400 تجربی باشه. حواستون باشه اهمیت درس شیمی در رشته تجربی خیلی بیشتر از رشته ریاضی هست، حتما به ضریب درس زیرگروه های مختلف دقت کنید.

نکات مهم کنکور ۱۴۰۰ رشته انسانی

رشته علوم انسانی یکی از سه رشته مهم در کنکور سراسری می‌باشد که هر ساله بخش عظیمی از دانش‌آموزان این رشته را برای ادامه تحصیل دبیرستان و دوره‌های آکادمیک انتخاب می‌کنند. تحصیل در رشته‌های مهم و حساس که با محوریت انسان در جامعه وجود دارند نظیر علوم حقوقی، تدریس، حسابداری مالی، مدیریت و… با ورود به رشته انسانی و پذیرش از طریق کنکور انسانی میسر می‌گردد.

لذا توجه به این رشته مهم از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و فرد می‌بایست برای قبولی در رشته‌های مورد علاقه و دلخواه خود کوشش بالایی داشته باشد. شناخت راه‌های صحیح درس خواندن، تست‌زنی، برنامه‌ریزی و انتخاب رشته مناسب و اصولی می‌تواند از جمله راهکار‌هایی باشد که دانش‌آموز را در کنکور انسانی موفق نموده و او را به تحصیل در رشته دلخواه و دانشگاه برتر راهنمایی کند.

دانش آموزان رشته انسانی که قراره تو کنکور 1400 شرکت کنند و هدفشون قبولی تو رشته هایی مثل حقوق، انواع مدیریت‌ها، جامعه‌شناسی، روانشناسی و علوم‌سیاسی هست باید بدونند که دروس عمومی و اختصاصی هردو تاثیر بالایی تو کسب نتیجه مثبت تو این رشته براشون داره.

دروس عمومی مثل دین‌و‌زندگی و زبان انگلیسی و دروس اختصاصی مثل عربی، فلسفه و منطق، آمار و ریاضی و ...، پس، از زمان باقی مانده در تابستون 99 استفاده کنید و وقت رو هدر ندید.

اولین درسی که تو رشته انسانی از اهمیت بالایی برخورداره عربیه که بالاترین ضریب رو در کنکور انسانی داره. عربی درس نسبتا سختی هست و نیاز به زمان زیادی برای مطالعه داره، هم از نظر قواعد و هم از نظر معنی و مفهوم.

عربی پابه 12 رشته انسانی مجموعه ای از تمام قواعدی است که در دو سال گذشته یاد گرفته‌اید. پس بهتره از پایه دهم و یازدهم شروع کنید. در همین دوران شروع به استفاده از کتاب‌های تست کنید و خودتون رو بسنجید. کتاب‌هایی مثل میکرو‌طبقه بندی و سیرتا پیاز گاج. دروس مهم دیگه مثل آمار‌و‌مدل‌سازی و ریاضیات انسانی هم می‌تونه تو کسب رتبه بالا در کنکور و قبولی تو رشته‌های مدیریت کمکتون کنه، به شرطی که تو همین دوران در کنار درس‌های دیگه اونارو هم به خوبی مطالعه و مورد سنجش قرار بدید و تست هاشونو حل کنید و تا جایی که می‌تونید رفع اشکال کنید و بعد به سراغ درس‌های دیگه رشته انسانی مثل جامعه‌شناسی، روانشناسی، ادبیات، اقتصاد و ... برید و تمرین و تست‌زنی رو هرگز کنار نذارید.

تابستان 99 و نقش آن در کنکور 1400

تابستان 99 فرصت خیلی خوبیه که قدم بعدی رو برای موفقیت در کنکور ۱۴۰۰ بردارید. خیلی از دانش‌آموزانی که به کسب رتبه برتر کنکور فکر می‌کنند تابستان رو یک فرصت مطالعه خیلی مهم می‌دونند و سعی دارند بهترین استفاده رو از تابستان دوازدهم داشته باشند. اما سوالی که خیلی از دانش‌آموزان دارند اینه که برای موفقیت در کنکور 1400 باید توی این فصل تابستان دقیقا چیکار کنند؟ البته روش مطالعه در تابستان بستگی به سطح دانش‌آموزان هم داره و نمیشه برای همه دانش آموزان یک نسخه پیچید. اما ۳ راهکار اصلی برای درس خوندن در تابستان وجود داره که با هم بررسی‌شون می‌کنیم.

راهکار شماره ۱: بعضی از مشاوران تحصیلی و دانش‌آموزان اعتقاد دارند که تابستان دوازدهم فرصت خوبی برای برطرف کردن نقاط ضعف دانش‌آموزان کنکوری هست. ما هم با این روش مطالعه موافقیم. اما به یه شرط. اون هم اینه که نباید از فصل تابستان فقط و فقط برای رفع اشکالات درسی پایه دهم و یازدهم استفاده کرد. یعنی بهتره در تابستان به مطالعه و تست زدن از سایر دروس و خصوصا پایه دوازدهم هم پرداخته بشه. این روش برای موفقیت در کنکور ۱۴۰۰ منطقی تره که ما در راهکار شماره ۲ دلیلش رو بهتون می‌گیم. اما اگه می‌خواید نقاط ضعفتون رو در تابستان پوشش بدید، بهترین روش اینه که برای چند مبحث درسی این کار رو انجام بدید. یعنی اگه مثلا تو قسمت فشار فیزیک ایرادی دارید، فقط همون مبحث رو مطالعه کنید و تست بزنید و نیازی نیست همه فیزیک دهم رو از اول بخونید.

راهکار شماره ۲بهترین روشی که بیشتر مدارس و مشاوران تحصیلی اون رو پیشنهاد می‌کنند اینه که دانش‌آموزان کنکوری در تابستان یکی از پایه‌های دهم یا یازدهم رو مرور کنند و بخشی از مباحث نیم‌سال اول سال دوازدهم رو هم آموزش ببینند و تست بزنند. با توجه به اهمیت دروس دوازدهم در کنکور و حجم دروس پایه دوازدهم بهتره مقداری از مباحث دوازدهم در تابستان تدریس بشه. از مطالب پایه هم بر اساس نظر مدرسه، مشاور تحصیلی و اساتید کنکور یکی از پایه‌های دهم یا یازدهم مرور و تست‌زنی میشه. استفاده از این روش شما رو بیشتر به موفقیت در کنکور 1400 نزدیک خواهد کرد.

راهکار شماره ۳: سومین روش و راهکار که بعضی از مشاوران تحصیلی پیشنهاد می‌کنند یا خود دانش‌آموزان اون رو به کار می‌گیرند اینه که در تابستان تمام مطالب دهم و یازدهم رو جمع‌بندی می‌کنند تا با شروع سال تحصیلی دروس دوازدهم رو بخونند. این روش مطالعه کنکور باعث میشه دروس دوازدهم تا مهر‌ماه دست‌ نخورده باقی بمونه. از طرفی اشاره کردیم که دروس دوازدهم حجیم‌تر و تا حدی سخت‌تر از دروس سال‌های قبل هستند. پس استفاده از این روش خیلی توصیه نمیشه. از طرفی برای شرکت در آزمون‌های آزمایشی کنکور شما باید در طول سال باز هم مطالب پایه رو مرور کنید؛ حتی اگه در تابستان اون‌ها رو جمع‌بندی کرده باشید.

بنابراین بهتره که از راهکار شماره ۲ استفاده کنید و در زمانی که از تابستان باقی‌مانده، علاوه بر مرور یکی از پایه‌ها (معمولا پایه دهم مرور میشه)، مقداری هم از مطالب پایه دوازدهم رو یاد بگیرید. این مورد بهترین روشی هست که می‌تونه باعث موفقیت شما در کنکور ۱۴۰۰ بشه. البته اگه مدرسه یا آموزشگاه کنکور شما برنامه خاصی برای ادامه تابستان داره حتما همون برنامه رو اجرا کنید تا با مشاور کنکور و اساتید کنکور مدرسه هماهنگ بشید و در طول سال تحصیلی هم از تدریس اساتید عقب نباشید.

به امید موفقیت روزافزون شما آینده سازان