نگرانی خانواده ها را درک می کنیم


وزیر آموزش و پرورش:

نگرانی خانواده ها را درک می کنیم / به وزارت بهداشت اعتماد کردیم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید در سال تحصیلی جدید همه در میدان باشیم گفت: نگرانی خانواده ها را درک می کنیم اما به ظرفیت های بالای جامعه اطمینان داریم؛ جامعه زنده جامعه ای است که در برابر پدیده های نوظهور در استیصال قرار نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در آیین نمادین آغاز سال تحصیلی جدید که در مدرسه نوجوانان تهران در حال برگزاری است، با بیان اینکه امروز بزرگترین و تاثیرگذارترین و ایران شمول ترین رویداد اتفاق می افتد گفت: دایره کسانی که تحت تاثیر این نظم جدید قرارمی گیرند بسیار است.

وی افزود: سالی را آغاز می کنیم که متفاوت از سال های قبل و جدید است؛ راهی پر از ناشناخته ها و عدم قطعیت ها؛ باید از مشارکت همگانی بهره ببریم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دو دغدغه مهم سلامت دانش آموزان و ارائه آموزش با کیفیت را داریم اظهار کرد: باید راهی را می یافتیم که این دو حق بزرگ اساسی تامین شود. به مجموعه توانمند و با صلاحیت وزارت بهداشت اعتماد کردیم؛ آنان بازگشایی را با رعایت پروتکل ها مجاز دانسته اند و هرزمان تدبیر دیگری کنند خود را برای عمل به آن آماده کرده ایم.

حاجی میرزایی افزود: رعایت فاصله بین دانش آموزان، استفاده از ماسک، کوتاه کردن زنگ کلاس ها و رعایت موارد بهداشتی در سرویس مدارس از جمله پروتکل ها هستند که با جدیت دنبال می شوند.

وی با بیان اینکه درباره آموزش، به حضور دانش آموزان اولویت دادیم گفت: مدرسه یک ساختمان نیست، مدرسه جایگاه شکل گیری شخصیت و هویت دانش آموزان و توسعه مناسبات اجتماعی و کسب مهارت های اجتماعی است و تاثیرات تربیتی آن‌ عمیق تر از تاثیرات آموزشی اش است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه گرفتن مدرسه از دانش آموز تضییع حیات اجتماعی است و به مراحل رشد و تکوین شخصیت آنها آسیب می رساند گفت: باید مدرسه جان بگیرد و نبض آن با حضور دانش آموزان بتپد.

حاجی میرزایی تاکید کرد باید همه در میدان باشیم، نگرانی خانواده را درک می کنیم اما به ظرفیت های بالای جامعه اطمینان داریم. جامعه زنده جامعه ای است که در برابر پدیده های نوظهور در استیصال قرار نمی‌گیرد. پیش بینی های لازم چون مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد انجام شده و تضمین می کنیم همه دانش آموزان از فرصت آموزش به بهترین نحو برخوردار باشند.

منبع: ایسنا