ولادت امام حسین و روز پاسدار


ولادت امام حسین و روز پاسدار

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا، سوم شعبان (۲۷ اسفند) روز پاسدار مصادف با ‌سالروز میلاد قافله سالار عشق و شهادت به جهانیان، میلاد فرخنده امام خوبی‌ها و اسوه پاسداری از دین و آزادگی، سرور آزادگان جهان امام حسین(ع) است.

به پاس خدمات شایسته حافظان طریق حقیقت و ارج نهادن به مقام پاسداران غیور، روز سوم شعبان «روز پاسدار» نام گرفت. پاسداران ایران اسلامی همواره در تاسی به سالار شهیدان آوازه ای بلند دارند به همین مناسبت در تقویم ملی ایران سوم شعبان سالروز ولادت امام حسین(ع) روز پاسدار نامگذاری شده است.

سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق (حشد الشعبی) به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سال گذشته در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در مسیر فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

سردار قاسم سلیمانی ۲۰ اسفند سال ۱۳۳۵ در روستای کوهستانی و دورافتاده قنات ملک در استان کرمان چشم به جهان گشود

وی در ۱۲ سالگی، پس از پایان تحصیلات دوره ابتدایی، زادگاه خود را ترک کرد و مشغول به کار ساختمان در کرمان شد. با شروع جنگ تحمیلی، وی راهی جبهه شد و کمی بعد، فرمانده بسیجی‌های هم‌ولایتی‌اش شد و سپس لشگری از بسیجی‌ها تشکیل داد که به لشکر ۴۱ ثارالله شهرت یافت.

سردار سلیمانی در طول دوران دفاع مقدس، با لشگر تحت‌ امر خود در عملیات‌های زیادی از جمله، والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵ و تک شلمچه حضور موثر داشت.

این شهید بزرگوار اولین بار در آذر ۱۳۶۰ در عملیات مشترک ارتش و سپاه بنام عملیات طریق‌ القدس در غرب سوسنگرد بر اثر انفجار گلوله خمپاره از دست راست و شکم به شدت مصدوم شد.

با پایان جنگ، لشگر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند.

حاج قاسم «شهید زنده» با نشان ذوالفقار رهبری

حاج قاسم پس از دوران دفاع مقدس تا زمانی که به سمت فرماندهی سپاه قدس منصوب شد، با باندهای قاچاق مواد مخدر در نزدیکی مرزهای ایران و افغانستان جنگید.

سردار سلیمانی در سال ۱۳۷۶، از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرماندهی کل قوا، به تهران فراخوانده و مسوولیت سپاه قدس به او سپرده شد.

رهبر معظم انقلاب که بهمن ماه ۱۳۸۹ درجهٔ سرلشگری را به سلیمانی اعطا کرد، در تقدیر از عملکرد قاسم سلیمانی از او به عنوان «شهید زنده» نام بردند.

 سردار سلیمانی اسفند ماه ۱۳۹۷ از سوی فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به دریافت نشان ذوالفقار مفتخر شد

نشان ذوالفقار پر افتخارترین نشان نظامی ایران است که پس از انقلاب برای نخستین بار توسط رهبری به سرلشگر سلیمانی اعطا شد.

ایثار و از خودگذشتگی و رافت با مردم و محرومان

ایثار و از خودگذشتگی و رافت با مردم و محرومان و قاطعیت مقابل گروههای تکفیری و سیاست های خصمانه دشمنان در اعمال و رفتار شهید سلیمانی موج می زد او با عشق و ولایت مداری و تبعیت از سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حضرت سید الشهدا (ع) برابر توطئه های معاندان ایستاد و در عمل ثابت کرد که حق بر باطل پیروز است.

در عملیاتهای دوران دفاع مقدس و در کشورهای منطقه اعم از افغانستان، سوریه، لبنان و عراق می توان رد پای غیرت و مردانگی و رشادتهای سردار دلها را یافت که به خاطر دفاع از ارزشهای اسلامی و انقلابی و امنیت و تمامیت ارضی کشور و رفع سلطه کشورهای استکباری در منطقه در انسجام بخشی ملتهای مقاوم مقابل گروههای تکفیری مورد حمایت بیگانگان نقش تعیین کننده ای داشت.

سردار سلیمانی با نقش آفرینی در تشکیل محور مقاومت و مقابله با گروه‌های تکفیری و تروریستی مانند داعش و نابودی آنها امنیت را برای منطقه و جهان به ارمغان آورد. این شهید و همرزمانش با ایستادگی برابر مستکبران و عوامل سرسپرده و تروریستهای تحت حمایت آنها پرچم عزت و مقاومت را برابر دشمنان در منطقه به اهتزاز در آوردند

این شهید فقط متعلق به کشور ایران نبود بلکه این شخصیت اثرگذار  متعلق به همه آزادیخواهان جهان بود.

مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتب انقلاب اسلامی است

مکتب حاج قاسم مکتب انقلاب اسلامی است و آن استقلال و عدم وابستگی به قدرت‌های شرق و غرب و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی ابرقدرت‌ها به ویژه آمریکا بود و این مکتب امروز مکتبی جهانی است

مسیر مکتب سردار سلیمانی گفتمان دارد و آن گفتمان مقاومت، انقلابی گری، استقلال، جهش تولید، رونق، ‌عزت‌سازی و افتخار سازی است.

از ابتدای‌ شکل گیری انقلاب اسلامی آمریکا با همه توان، قدرت و تکنولوژی خود خواهان حذف آن بود اما در طول بیش از چهار دهه گذشته ایران اسلامی به واسطه استقلال خود و با وجود قهرمانی با شرف و غیرتمند در مقابل یاوه‌گویی و زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستاده است و در این تقابل با قاطعیت، با علم و با سند اعلام می‌کند که ما پیروز شدیم.

شهید سلیمانی در دل مردم جای داشت و این را می توان از تشییع پیکر بسیار باشکوه وی در نقاط مختلف کشور دریافت.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

از:‌ رضا رضایی مجد