سنجش سلامت نوآموزان تا پایان شهریور/خانواده ها به نزدیکترین مدرسه مراجعه کنند


سنجش سلامت نوآموزان تا پایان شهریور/خانواده‌ها به نزدیکترین مدرسه مراجعه ‌کنند

سنجش سلامت نوآموزان تا پایان شهریور/خانواده ها به نزدیکترین مدرسه  مراجعه  کنند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: با تعمیم «برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستان» و تشخیص زود هنگام، می‌توان مداخلات به هنگام بهتری برای رفع مشکلات یادگیری کودکان داشت.

به گزارش ایسنا، حمید طریفی حسینی در مورد «برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستان» گفت: این برنامه در۱۲۰۰ پایگاه اولیه و ۸۰۰ پایگاه تخصصی برگزار می‌شود و ۴۲۷ پایگاه سیار مختص مناطق عشایر نشین و صعب‌العبوراست و حوزه‌ها تا پایان شهریورماه سنجش را برای نوآموزان انجام می‌دهند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: خانواده‌ها به مدارس نزدیک به خود مراجعه ‌کنند و نوبت‌گیری به نزدیک ترین پایگاه سنجش ارجاع داده می‌شود.

طریفی حسینی ادامه داد: «برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستان» حدود ۳۰ سال است که اجرا می‌شود و سال گذشته ۹۹،۵ درصد دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه در این برنامه شرکت کرده‌اند و تلاش داریم امسال پوشش این برنامه را به ۱۰۰ برسانیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که ویژگی‌های جسمانی، روانی، استعداد و توانایی دانش آموزان در این طرح سنجیده می‌شود، گفت: انتظار داریم همه دانش آموزان در این طرح شرکت کنند، زیرابه نفع خود کودکان است.

وی بابیان این که ممکن است ضعف‌های جسمانی نظیر مشکلات چشم‌پزشکی در دانش آموزان وجود داشته باشد، اما خانواده از آن اطلاع نداشته باشد، گفت: در این برنامه مؤلفه‌های مختلفی موردبررسی قرار می‌گیرد که شامل وضعیت گفتاری، شنیداری، بهداشت دهان و دندان، پوست و مو، قد و وزن، شایستگی‌های حرکتی و آمادگی تحصیلی می‌باشد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: این طرح برای ۵ درصد کل جمعیت مناطق محروم به صورت رایگان و ۱۰ درصد به صورت نیم‌بها و برای دانش آموزان عشایر به صورت رایگان اجرا می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از خانواده‌ها درخواست کرد هنگام شرکت در این طرح به کودکانشان استرس وارد نکنند، زیرا این طرح صرفا یک ارزیابی عادی است و مانعی بر سر راه تحصیل دانش آموزان نیست.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، طریفی حسینی افزود: قصد داریم این برنامه را به دوران پیش از دبستان تعمیم دهیم تا اگر کودکان با مشکلی مواجه هستند، آن را در سنین پایین تشخیص و با مداخلات به موقع، برطرف شود.