برگزاری آزمون مدارس سمپاد در ۲۶ و ۲۷ خردادماه


برگزاری آزمون مدارس سمپاد در ۲۶ و ۲۷ خردادماه

برگزاری آزمون مدارس سمپاد در ۲۶ و ۲۷ خردادماه

آزمون‌ ورودی مدارس سمپاد برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برای پایه هفتم و دهم در روزهای پنج‌شنبه، ۲۶ و جمعه، ۲۷ خردادماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، امسال برای پایه هفتم حدود ۱۹۰هزار نفر و پایه دهم حدود ۱۰۴ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در ۲۳۰۰ حوزه اجرایی به رقابت خواهند پرداخت و در نهایت حدود  ۱۸ هزار نفر در پایه هفتم و حدود ۱۳ هزار نفر در پایه دهم پذیرفته خواهند شد.

آنگونه که رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام کرده است آزمون‌ ورودی پایه هفتم، راس ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه مورخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ و آزمون پایه دهم، راس ساعت ۹ صبح روز جمعه مورخ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

فردا چهارشنبه، ۲۵ خرداد، آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان است و داوطلبانی که قبلا در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه azmoon.medu.ir کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

سؤالات آزمون پایه هفتم در دو دفترچه مجزا ارائه می‌شود. دفترچه شماره ۱، حاوی ۶۰ سؤال و زمان پاسخ‌گویی به سؤالات ۷۵ دقیقه و دفترچه شماره ۲، حاوی ۶۰ سؤال و زمان پاسخ‌گویی به سؤالات ۲۵ دقیقه است.  محتوای آزمون پایه دهم نیز شامل دو دسته سؤالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است که ۵۰ درصد امتیاز مربوط به استعداد تحلیلی و ۵۰ درصد مربوط به استعداد تحصیلی است که به ۵۰ سؤال استعداد تحلیلی ۵۰ دقیقه و به ۵۰ سؤال استعداد تحصیلی ۷۰ دقیقه زمان اختصاص می‌یابد.