برنامه های تابستانی آموزش وپرورش برای دانش آموزان


برنامه‌های تابستانی آموزش‌وپرورش برای دانش‌آموزان

 

ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در تعطیلات سه ماهه تابستانی است؛ فرصتی که عمدتا به فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و هنری اختصاص می‌یابد؛ هرچند امسال طرح تثبیت و تعمیق یادگیری دانش آموزان نیز به آن افزوده شده است.

به گزارش ایسنا، فصل تابستان، بهترین فرصت جهت شکوفایی استعدادها و پرورش خلاقیت در وجود دانش‌آموزان به ویژه در عرصه هنر و ورزش به شمار می‌رود. تعلیم و تربیت تمام ساحتی و ایجاد تنوع در فرصت‌های تربیتی در مراکز مختلف آموزش و پرورش به منظور پاسخ‌گویی به نیازهای دانش‌آموزان در سندتحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته است.

عباس مهاجر، سرپرست اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌های تدارک دیده شده برای تابستان اظهار کرد: ۳۰ هزار پایگاه تابستانه برای این امر درنظر گرفته شده است و برای برگزاری دوره‌های فرهنگی و هنری، هشت هفته را در برنامه پیش‌بینی کرده‌ایم که البته به اقتضای شرایط مناطق می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد.

وی افزود: مهلت برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در کلاس‌های تابستانه همچنان وجود دارد و ما سامانه ثبت‌نام را نبسته‌ایم. 

سرپرست اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در ایام تعطیلات، پایگاه‌های تابستانه از جمله کانون‌های فرهنگی - تربیتی و اردوگاه‌ها فعال هستند گفت: علاوه براین، چند برنامه‌ متمرکز کشوری در تابستان داریم که جشنواره فرهنگی هنری فردا، جشنواره مهتاب در نور با محوریت موضوعی حجاب و عفاف، اردوی ملی شوراهای دانش آموزی برتر سراسر کشور در قالب دو گروه ۶۰۰ نفره که در مردادماه برگزار می‌شود از این جمله هستند.

مهاجر افزود: یکی از برنامه‌های مهم ما برای تابستان امسال، جریان‌سازی برای برگزاری اردوهای یک روزه است. با توجه به پشت سر گذاشتن دوران همه گیری کرونا، تاکید داریم هم در اردوگاه‌ها و هم در پاتوق‌های اردویی که استانداردهای لازم برای پایگاه‌های تابستانی دارند، سفرهای تربیتی یک روزه تدارک دیده شود تا اینگونه بچه‌ها به محیط‌های تربیتی برگردند و حضور جدی دانش‌آموزان را در عرصه فرهنگی و تربیتی شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه «هر دانش‌آموز؛ یک مهارت» شعار ما برای تابستان امسال است اظهار کرد: «سکوی ایران قوی» را نیز طراحی کردیم که براساس آن دانش‌آموزان در هرکجا که مهارتی را آموزش می‌بینند، توانمندی‌هایی که کسب کرده‌اند را در قالب‌های مختلفی در بستر شبکه شاد برای ما ارسال می‌کنند که از برترین آنها ابتدا در سطح منطقه در دهه اول شهریور تجلیل می‌شود و در واقع هر منطقه یک سکوی ایران قوی را اجرا می‌کند و دانش‌آموزان برگزیده روی سکو، برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و ... خود را اجرا می‌کنند. سکوی ایران قوی در سطح کشوری نیز در دهه اول مهر برگزار می‌شود.