آزمون سراسری ۱۴۰۲ با چهار تغییر قطعی برگزار می شود


رییس سازمان سنجش خبر داد:

آزمون سراسری ۱۴۰۲ با چهار تغییر قطعی برگزار می‌شود

 

 

رییس سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: چهار تغییر مهم، شامل: «حذف دروس عمومی»، «تاثیر قطعی سوابق تحصیلی»، «حذف زیرگروه‌ها» و «برگزاری دو بار در سال» در آزمون سراسری ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود.

دکتر عبدالرسول پورعباس افزود: شورای سنجش و پذیرش دانشجو برگزار شد و سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است که مصوبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اصلاحات آزمون سراسری ۱۴۰۲ را اجرا می‌کند.

وی افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تغییرات آزمون سراسری ۱۴۰۲، قانون است و طبق تاریخ تصویب نیز ما به عنوان مجری برگزاری آزمون سراسری، موظف هستیم که آن را اجرا کنیم.

رییس سازمان سنجش، خاطرنشان کرد: در سازمان سنجش، در حال نگارش آیین‌نامه اجرایی آزمون سراسری ۱۴۰۲ هستیم و این آیین‌نامه، پس از تدوین، به شورای سنجش و پذیرش دانشجو ارایه می‌شود، و پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش، اطلاع رسانی می‌شود.

وی یادآور شد: کلیات تغییرات آزمون سراسری ۱۴۰۲ پیش از این هم به اطلاع داوطلبان رسیده است و چهار تغییر مهم در آزمون سراسری ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود.

دکتر پورعباس، اظهار داشت: آیین‌نامه اجرایی، پس از نهایی شدن و تصویب در مراجع ذی‌ربط، هر چه زودتر به اطلاع داوطلبان می‌رسد و تلاش می‌کنیم که در مدت کوتاهی آن را به تصویب نهایی برسانیم.

وی، با اشاره به چهار تغییر مهم در آزمون سراسری ۱۴۰۲، گفت: «حذف دروس عمومی»، «تاثیر قطعی سوابق تحصیلی»، «حذف زیرگروه‌ها» و «برگزاری دو بار در سال» در آزمون سراسری ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود.

رییس سازمان سنجش، در پایان، افزود: با حذف زیرگروه‌ها، یک نمره کلی برای داوطلب در نظر گرفته می‌شود. 

منبع: پیک سنجش