نتایج آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ اواخر شهریور ماه اعلام می شود


مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش خبر داد

‌نتایج آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ اواخر شهریور ماه اعلام می‌شود

 

 

مشاور رییس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: ‌نتایج آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ اواخر شهریور ماه اعلام خواهد شد.

دکتر علیرضا کریمیان، اظهار داشت: همان طور که پیش‌تر اعلام شده بود، نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ هفته آخر شهریور ماه اعلام می‌شود و کارنامه تمامی داوطلبان نیز در هفته اول مهر ماه منتشر خواهد شد.

وی افزود: در مهلت مجدد انتخاب رشته (از ۱۵ تا ۱۷ شهریور ماه)، امکان انتخاب رشته برای کسانی که مجاز به انتخاب رشته بودند، اما به دلایل مختلفی در موعد مقرر انتخاب رشته نکرده بودند، مهیا شد و مجموعا بیش از ۷۶۰۰ نفر در این بازه زمانی انتخاب رشته کردند.

مشاور رییس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، اظهار داشت: در فرصت قبلی انتخاب رشته، بیش از ۵۸۲ هزار داوطلب مجاز با مراجعه به سایت سازمان سنجش، نسبت به انتخاب کد رشته‌های مورد علاقه خود در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ اقدام کرده بودند که با توجه به آمار جدید، این میزان به ۵۸۹ هزار و ۶۰۰ نفر رسید.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، در روزهای ۸ تا ۱۱ تیر ماه برگزار شد.

تعداد داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر بود که از این تعداد، یک میلیون و ۱۷۶ هزار داوطلب واقعی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ شرکت کرده بودند. از میان داوطلبان آزمون سراسری نیز تعداد یک میلیون و ۳۰۸ هزار داوطلب در جلسه آزمون حاضر و ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند.

از تعداد یک میلیون و ۳۰۸ هزار داوطلب حاضر در آزمون سراسری سال جاری نیز، تعداد یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفر (معادل ۸۹ درصد) در دوره‌ها و رشته‌های با آزمون مجاز به انتخاب رشته شدند.

لازم به یادآوری است که ظرفیت پذیرش در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰۳ هزار نفر است که ۱۶۷ هزار نفر آنان از طریق رشته‌های با آزمون و ۳۳۶ هزار نفر دیگر نیز از طریق رشته‌های صرفا با سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند. 

 

پیک سنجش