انتشار کارنامه کنکوری ها تا ۶ مهر/اعلام زمان مصاحبه رشته های خاص


انتشار کارنامه کنکوری‌ها تا ۶ مهر/اعلام‌ زمان مصاحبه رشته‌های خاص

انتشار کارنامه کنکوری ها تا ۶ مهر/اعلام  زمان مصاحبه رشته های خاص

کارنامه علمی پذیرفته‌شدگان کنکور ۱۴۰۱ و داوطلبانی که فرم انتخاب رشته را تکمیل کرده‌اند اما پذیرفته نشده‌اند تا روز چهارشنبه ۶ مهر منتشر می‌شود.

به گزارش ایسنا، پذیرفته‌شدگان نهایی کنکور می‌توانند برای اطلاع از نحوه و تاریخ ثبت‌نام به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه‌کنند. آن دسته از داوطلبانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد قراردارند، می‌توانند تنها در یکی از کدرشته‌ها ثبت‌نام کنند. 

اگر یکی از کدرشته‌های دارای شرایط خاص به جای کدرشته قبولی برای داوطلبان اعلام شده‌است، تنها نمره علمی لازم را کسب‌کرده‌اند و در ردیف معرفی‌شدگان یکی از کدرشته‌های موسسات قرارگرفته‌اند.  همچنین آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که علاوه بر کدرشته قبولی اعلام شده، یکی از کدهای رشته‌های دارای شرایط خاص برای آنها اعلام شده است، باید توجه داشته باشند که به دلیل داشتن نمره علمی لازم در اولویت قبل از رشته قبولی اعلامی، در ردیف یکی از کدرشته‌های نیز قرار گرفته‌اند. 

داوطلبانی که یکی از کد رشته‌های شرایط خاص برای آنها اعلام شده است، باید بر اساس اطلاعیه‌ای که روز شنبه ۲ مهرماه در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر می‌شود، به محل مصاحبه مراجعه‌کنند.

شرکت نکردن در مرحله مصاحبه و سایر مراحل گزینش به معنای انصراف از تحصیل در رشته‌ها محسوب می‌شود. داوطلبانی که در رشته‌های دارای شرایط خاص پذیرفته‌می‌شوند، اگر در رشته‌های دیگر پذیرفته شده باشند، پذیرش آنها در رشته‌های دیگر (غیر شرایط خاص) باطل می‌شود. 

مدارک لازم برای ثبت‌نام

براساس اعلام مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، کارنامه و سوابق فارغ‌التحصیلی پذیرفته‌شدگان در سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی در دسترس است. تمام پذیرفته‌شدگان می‌بایست با مراجعه به سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی مراجعه‌کنند و درخواست خود مبنی بر ارسال کارنامه فارغ‌التحصیلی و گواهی محل های تحصیل دوره دوم متوسطه را به دانشگاه محل پذیرش ثبت‌کنند. پس از کامل شدن فرآیند درخواست، یک کدپیگیری در اختیار داوطلب قرارمی‌گیرد؛ پذیرفته‌شدگان با ارائه این کد به دانشگاه محل پذیرش می‌توانند ثبت‌نام کنند. دانشگاه‌ها می‌توانند سوابق تحصیلی پذیرفته‌شدگان را از کارتابل استعلام گیرندگان تاییدیه تحصیلی وزارت آموزش و پرورش دریافت‌کنند. 

 فارغ التحصیلان شهریور سال ۱۳۹۵ و بعد از آن، به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود نیاز ندارند. فارغ التحصیلان خرداد سال ۱۳۹۵ و قبل از آن، پس از دریافت کد پیگیری از سامانه تاییدیه مدرک تحصیلی  به همراه مدارک تحصیلی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی اعلام می‌شود به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ التحصیل خود مراجعه‌کنند تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تایید، مدارک تحصیلی را اسکن کرده و در سامانه بارگذاری نمایند.

سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرده است هیچ درخواستی تحت عنوان اشتباه در انتخاب رشته یا درخواست اولویت بعدی رشته انتخابی در سازمان سنجش آموزش کشور قابل بررسی نیست. لذا داوطلبان باید از ارسال درخواست با این موضوع به این سازمان خودداری نمایند.

براساس اطلاعیه منتشر شده در روز چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه سال جاری، ثبت نام و انتخاب رشته در رشته‌های صرفا براساس سوابق تحصیلی، لازم به تاکید است، داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برای تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام‌کرده‌اند و همچنین در رشته‌های بدون آزمون ثبت‌نام کرده‌اند، فرم ثبت نام و انتخاب رشته مرحله بدون آزمون آنها باطل شده است. 

اسامی پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر (ع) در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر نمی‌شود. همچنین اسامی پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه امام صادق (ع) متعاقبا از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.

پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی به دانشگاه‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مدارک لازم جهت ثبت‌نام (بر مبنای نوع مدرک تحصیلی) می‌توانند به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه‌کنند. 

پس از انتشار کارنامه نتایج نهایی کنکور، متقاضیان می‌توانند پرسش‌های خود در ارتباط با اطلاعات منتشر شده در کارنامه را حداکثر تا روز سه شنبه ۱۲ مهر ماه مطرح‌کنند. داوطلبان برای پاسخ به پرسش‌های احتمالی خود می‌توانند به سامانه پاسخگویی سازمان سنجش مراجعه کنند یا با شماره ۴۲۱۶۳-۰۲۱ تماس بگیرند.