اعلام نحوه بررسی مغایرت معدل پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۱


اعلام نحوه بررسی مغایرت معدل پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۱

 

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور توضیحاتی در خصوص پذیرفته‌شدگان دارای مغایرت معدل در رشته محل‌های پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ارائه داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن مروتی در مورد مغایرت معدل پذیرفته‌شدگان در رشته محل‌های پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱، گفت: امکان ویرایش معدل‌های کل و کتبی داوطلبان طی چهار نوبت هنگام ثبت‌نام، ویرایش، دریافت کارت ورود به جلسه و انتخاب رشته در سال ۱۴۰۱ وجود داشت و همانگونه که پیش از این بارها اعلام شده بود داوطلبان در صورت مغایرت معدل باید نسبت به رفع آن و اعلام معدل نهایی اقدام نمایند.

دکتر مروتی افزود: تعدادی از پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری علی‌رغم تذکرهای متعدد در اطلاعیه‌ها، دفترچه راهنما و مصاحبه با رسانه‌ها باز هم به اشتباه معدل‌های خود را اعلام کرده‌اند و گزینش نهایی در رشته محل‌های صرفا با سوابق تحصیلی برای آنها صورت گرفته است.

 معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به مقررات پذیرش دانشجو خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ارسالی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، در کد رشته محل‌هایی که تعداد پذیرفته‌شدگان آنها از ظرفیت مندرج در دفترچه کمتر بوده است، نیازی به بررسی معدل توسط دانشگاه‌ها وجود ندارد و این کد رشته محل‌ها در اختیار دانشگاه‌ها است و ثبت نام و ادامه تحصیل این داوطلبان با هر معدلی در این کد رشته‌ محل‌ها بلامانع است.

وی ادامه داد: در سایر رشته محل‌ها بر اساس بخشنامه‌های سازمان سنجش، اعلام مغایرت معدل صرفا از طریق دانشگاه یا موسسه قبولی و از طریق پرتال ارتباطی آن دانشگاه صورت می‌پذیرد و سیستم در حال حاضر برای همه مؤسسات فعال است.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور افزود: وضعیت افرادی که با معدل جدید پذیرش آنها بلامانع است از طریق این پرتال اعلام می‌شود و ادامه تحصیل آنها در کد رشته محل قبولی منعی ندارد و برای سایرین وضعیت تصمیم‌گیری توسط سازمان سنجش انجام و به دانشگاه مربوطه اعلام می‌شود.

بنا بر اعلام‌سازمان‌سنجش، وی ادامه داد: همانگونه که بارها اطلاع‌رسانی شده است، در صورت عدم احراز حداقل معدل قبولی توسط برخی از این داوطلبان، نسبت به لغو پذیرش آنها اقدام خواهد شد.

دکتر مروتی در پایان تاکید کرد: پذیرفته‌شدگان در صورت داشتن هر گونه سؤال در خصوص مغایرت معدل لازم است از طریق دانشگاه محل قبولی موضوع را پیگیری کنند و نیازی به مراجعه یا ارسال درخواست به سازمان سنجش آموزش کشور وجود ندارد.