کنکوری ها نگران سوابق تحصیلی نباشند/ امکان ترمیم نمره وجود دارد


کنکوری‌ها نگران سوابق تحصیلی نباشند/ امکان ترمیم نمره وجود دارد

رئیس مرکر ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: اگر داوطلبان نگران هستند که در امتحانات‌شان نمره‌ای کسب کنند که مورد رضایتش نباشد، باید بدانند که فرصت ترمیم برای آنها ایجاد شده است تا بتواند در سابقه تحصیلی جبران کنند.

کنکوری ها نگران سوابق تحصیلی نباشند/ امکان ترمیم نمره وجود دارد

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره نگرانی برخی داوطلبان نسبت به تاثیر قطعی معدل در کنکور، اظهار کرد: اولا هر تغییری ایجاد نگرانی می‌کند چون فرد فکر می‌کند که آیا به نفع یا به ضررش است؛ اما ما تا آنجایی که می‌توانیم باید متناسب با نیاز افراد تصمیم بگیریم و دغدغه‌های‌شان را رفع کنیم.

وی ادامه داد: اگر داوطلبان نگران هستند که در امتحانات‌شان نمره‌ای کسب کنند که مورد رضایتش نباشد، باید بدانند که فرصت ترمیم برای آنها ایجاد شده است تا بتواند نمره‌ای که احیانا برای‌شان رضایتبخش نیست، در سابقه تحصیلی جبران کنند.

زارعی افزود: نکته دیگر این است که داوطلبان می‌توانند دو مرتبه در سال کنکور دهند که به نظرم خودش یک فرصت برای افراد است؛ ضمن اینکه ترازی که کسب می‌کنند تا دو سال برای‌شان ذخیره است.

وی با بیان اینکه داوطلبان می‌توانند در این دو سال که ترازشان ذخیره می‌شود، حتی در کنکور شرکت کنند و تراز مورد نظرشان را ذخیره کنند، اضافه کرد: داوطلبان همچنین در این دو سال می‌توانند روی بحث سابقه تحصیلی هر درسی که نگرانی دارند، آن را ترمیم کنند. 

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش تصریح کرد: ترمیم فقط یکبار است اما کسانی که قبلا ترمیم انجام دادند چون با این دید نبوده که تاثیر قطعی در کنکور دارد، می‌توانند دوباره برای ترمیم اقدام کنند. 

 

منبع: فارس