آموزش روش های مفید برای کاهش اضطراب دانش آموزان در مدارس از ضروریات است


مشاور دبیرستان استعدادهای درخشان شهدای مدافع حرم ملارد:

آموزش روش‌های مفید برای کاهش اضطراب دانش‌آموزان در مدارس‌ از ضروریات است

 

ملارد(پانا)- مشاور دبیرستان فرزانگان شهدای مدافع حرم ملارد، در کارگاه آموزشی روش‌های مؤثر در کاهش اضطراب بیان کرد آموزش روش‌های مفید برای کاهش اضطراب دانش‌آموزان در مدارس‌ از ضروریات است.

زلیخا مهدلو مشاور دبیرستان فرزانگان ملارد بیان کرد: استرس امتحان در دانش‌آموزان، یک پدیده‌ رایج است، که اصلا منفی نیست و تا وقتی از حد متوسط نگذرد، بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنیم مفید است، چون باعث درس خواندن و تمرکز بیشتر می‌شود. استرس امتحان به دو دسته، استرس طبیعی و استرس غیرطبیعی تقسیم می‌شود. اینجا ما با استرس غیرطبیعی که روی عملکرد دانش‌آموزان تاثیر می‌گذارد کار داریم.

وی در ادامه افزود: معمولا استرس امتحان، حاصل استرس‌های محیطی، فشارهای روانی منفی و ضعف خودپنداری دانش‌آموز درباره استعداد و توانایی یادگیری‌اش است، که باعث عدم تمرکز، آشفتگی ذهنی، ارزیابی غلط، واکنش‌های ناخوشایند جسمانی و افت تحصیلی او می‌شود. استرس به عوامل مختلفی از قبیل عوامل فردی، خانوادگی و مدرسه بستگی دارد.

مهدلو گفت: برخی از روش‌های مفید برای کاهش اضطراب، تمرینات تنفسی هستند. این تمرین‌ها مرحله به مرحله‌ای هستند که تنفس عمیق را آسان می‌کنند، و در کاهش استرس و تنش موثرند و باعث تقویت سلامت ریه می شوند. در این کارگاه‌ها، تنفس عمیق و دیافراگمی و تکنیک آرام سازی ذهنی عضلانی، به دانش‌آموزان آموزش داده و در کلاس‌ها اجرا می‌شود.