جزئیات تکالیف دانش آموزان ابتدایی برای نوروز ۱۴۰۲


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

جزئیات تکالیف دانش آموزان ابتدایی برای نوروز ۱۴۰۲

پویش «مهمانی در مهمانی» در ایام نوروز آغاز خواهد شد

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از جزئیات تکالیف دانش آموزان ابتدایی برای نوروز ۱۴۰۲ خبر داد .

معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز 16 اسفند 1401 در نشست خبری خود پیرامون برنامه‌هایی که برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: دانش‌‌آموز طی این مدت برای ۱۵الی ۲۰ روز ارتباطش با فضای آموزش کم می‌شود، باید فضای منعطفی را انتخاب کرد تا بچه‌ها متناسب با علایق خودشان انتخاب کنند.

نجفی پازوکی با بیان اینکه برنامه عید از جنس یادگیری مستمر در طی تعطیلات است، افزود: عید نوروز امسال با ماه مبارک رمضان متقارن شده که ویژگی متفاوتی را ایجاد کرده است. همچنین بچه‌ها در ایام نوروز مراسم‌هایی چون پنج‌شنبه آخر سال زیارت اهل قبور و در ایام عید، دید و بازدید را دارند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های یادگیری ایام نوروز، «مهمانی در مهمانی» نام دارد، ادامه دارد: ۵ مهمانی شامل مهمانی لاله‌ها، مهمانی بهار، مهمانی خدا، مهمانی طبیعت و مهمانی خانواده نامگذاری شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کانالی را در شاد طراحی کردیم که ۹ میلیون دانش‌آموز عضو هستند و پیام‌های یادگیری در آن بارگذاری می‌کنیم؛ البته تعداد پیام‌ها زیاد نیست. اولین پیام، ورزش است. پیام بعدی، تربیتی است و که در راستای اصطلاحات مهمانی‌هایی است که تعریف شده است. پیام بعدی درباره سلامت دانش‌‌آموزان و محیط زیست است.

وی با بیان اینکه معماهای خانوادگی در کانال بارگذاری می‌شود، افزود: مسیر خلاق و پویا پیش‌بینی شده است و متناسب با ۵ اصطلاح مورد نظر دیده می‌شود و هر کدام فعالیت‌های یادگیری ویژه‌ای نیز دارد.

نجفی پازوکی اضافه کرد: امیدواریم در این طرح بستری را فراهم کنیم که متناسب با خلاقیت و استعداد دانش‌آموزان باشد و آن‌ها بتوانند آثار خود را برای ما ارسال کنند تا بهترین آثار در کانال آثار دانش‌‌آموزان برای تبادل تجربه دانش‌‌آموزی ارسال بارگذاری شود.

وی با بیان اینکه فعالیت معلمان مدارس ابتدایی برای برنامه‌های عیدانه اختیاری است، گفت: اگر از بین ۳۶۰ هزار معلم ابتدایی، ۱۰۰ معلم هم علاقه‌مند باشند، برنامه اشتراک‌گذاری تجربیات را به خوبی خواهیم شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از آغاز پویش «نیایش فرشته‌ها» در مدارس ابتدایی خبر داد و گفت: این برنامه از شنبه 13 اسفند ماه آغاز شده است و دانش‌‌آموزان در مدرسه اقدام به جمع خوانی دعای فرج را می‌کنند، همچنین فضای تزئین مدرسه و جشن نیز در دستور کار قرار دارد.

وی به آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: بحث جذب معلم ابتدایی بسیار موضوع مهمی است و در جلسات متعدد با سازمان اداری و استخدامی، ظرفیت به‌کارگیری ۲۸ هزار نفر فراهم شده است که قرار است در اردیبهشت ماه سال آینده در آزمون شرکت کنند. امیدواریم خروجی این آزمون معلمان توانمند باشد.