آغاز ثبت نام کنکور از فردا/ چه مدارکی برای ثبت نام نیاز است؟


آغاز ثبت‌نام کنکور از فردا/ چه مدارکی برای ثبت‌نام نیاز است؟

ثبت نام برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری از فردا پانزدهم فروردین آغاز می‌شود و تا ۲۱ فروردین ادامه دارد.

 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ براساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی در ۲ نوبت برگزار می‌شود.

نوبت اول این آزمون در دی ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد و نوبت دوم آزمون تیرماه امسال برگزار می‌شود.

ثبت نام برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری از پانزدهم فروردین ماه آغاز می‌شود و تا ۲۱ فروردین ماه ادامه دارد.

داوطلبان کنکور باید برای ثبت‌نام در این آزمون به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی http://www.sanjesh.org مارجعه کنند و داوطلبان برای ثبت‌نام نیازمند اطلاعات شناسنامه‌ای شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، سری و سریال شناسنامه، تاریخ تولد و شماره ملی هسنند.

همچنین برای ثبت‌نام داوطلبان باید عکس اسکن شده خود با ابعاد ۴×۶ با حجم حداکثر ۳۰۰×۴۰۰ و حداقل ۲۰۰×۳۰۰ پیکسل (حداکثر ۷۰ کیلوبایت) با فرمت jpg داشته باشند و باید توجه کنند که عکس بدون اثر مهر ، لکه و منگنه باشد و در ضمن عکس اسکن شده کارت ملی و شناسنامه هم نباشد.

داوطلبان باید قبل از شروع ثبت‌نام مشخصات ارتباطی خود شامل کد پستی منزل، تلفن ثابت منزل، تلفن همراه برای پیامک‌ها و آدرس دقیق محل سکونت خود را در دسترس داشته باشند.

براساس این گزارش، داشتن کدهای سریال کارت اعتباری ثبت‌نام، کد پیگیری سهمیه ایثارگران و رزمندگان برای افرادی که سهمیه دارند، کد وضعیت نظام وظیفه برای آقایان و کد ۱۳ رقمی مربوط به داوطلبان غیرایرانی (برای اتباعی که ایرانی نیستند، برای ثبت‌نام در کنکور الزامی است.