جزئیات برگزاری آزمون سراسری سال 1402


جزئیات برگزاری آزمون سراسری سال 1402

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در کنکور ۱۴۰۲، سوابق تحصیلی با تاثیر قطعی ۴۰ درصد و نمره آزمون با تاثیر ۶۰ درصد اعمال می‌شود.

 

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با تشریح جزئیات برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، گفت: در کنکور ۱۴۰۲، سوابق تحصیلی با تاثیر قطعی ۴۰ درصد و نمره آزمون با تاثیر ۶۰ درصد اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در دی ماه ۱۴۰۱ برگزار شده است، گفت: نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه امسال برگزار می‌شود و داوطلبان نوبت دوم آزمون از فردا ۱۵ فروردین‌ماه می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

به گفته پورعباس پذیرش پذیرفته شدگان برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در تابستان امسال صورت می‌گیرد،

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در این آزمون بر اساس نمرات پایه دوازدهم محاسبه و آزمون سراسری از میان دروس تخصصی رشته‌های تحصیلی در سه سال آخر دوره دوم متوسطه در هر یک از گروه‌های آزمایشی برگزار می‌شود که دروس و ضرایب آن در دفترچه راهنمای آزمون اعلام شده است.
پورعباس افزود: در صورتی که داوطلبی در هر دو نوبت اول و دوم آزمون سراسری شرکت کرده باشد، حداکثر نمره  ‌برای آن داوطلب در نظر گرفته می‌شود.