صدور نمون برگ های ۶ و ۷ هدایت تحصیلی در نیمه اول تیرماه


صدور نمون‌برگ‌های ۶ و ۷ هدایت تحصیلی در نیمه اول تیرماه

روند هدایت تحصیلی کلاس نهمی‌ها اعلام شد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، جزئیات انجام هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم جهت انتخاب رشته پایه دهم را اعلام کرد و گفت نمون‌برگ‌های ۶ و ۷ هدایت تحصیلی در نیمه اول تیرما در اختیار اولیا و دانش‌آموزان قرار داده می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ اصغر باقرزاده در این باره اظهار کرد: مدیریت هدایت تحصیلی بر عهده معاونت پرورشی است و پایه هدایت تحصیلی، مشاوره و سنجش‌های روانی و اجتماعی است.

وی افزود: یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۹۵۵ دانش‌آموز مشمول هدایت تحصیلی هستند و تقریبا همه آن‌ها مراحل اولیه را طی کرده و به سوالات مربوط به آزمون رغبت و توانایی پاسخ داده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد: اکنون در مرحله ثبت نمون‌برگ‌های نظرخواهی دانش‌آموز، اولیا، والدین و معلمان و ثبت ظرفیت شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی هستیم که تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ باقرزاده درباره زمان صدور نمون‌برگ‌های هدایت تحصیلی گفت: زمان صدور نمون‌برگ‌ها نیمه اول تیرماه (از پانزدهم تیرماه) است؛ همزمان با صدور نمون‌برگ هدایت تحصیلی شماره ۷ نمون‌برگ بررسی‌های مشاوره‌ای که شامل نتایج آزمون‌های توانایی و رغبت و نمون‌برگ‌های نظرخواهی و همچنین عملکرد تحصیلی است صادر و در اختیار دانش‌آموزان و اولیا قرار داده می‌شود که بتوانند به مراکز آموزشگاهی مراجعه و بر اساس مشاوره‌هایی که دریافت می‌کنند در پایه دهم ثبت‌نام کنند.