تدریس درس آشنایی با مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه


تدریس درس آشنایی با مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه

مشاور عالی فرماندهی کل قوا گفت: تدریس درس آشنایی با مکتب شهید سلیمانی از مهرماه در برنامه‌های آموزش عالی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سردار سید یحیی صفوی مشاور عالی فرماندهی کل قوا در اجلاس سراسری معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور بر لزوم اهمیت درس آشنایی با مکتب شهید سلیمانی تاکید کرد و گفت: این درس به صورت عمومی اختیاری در دی ماه ۱۴۰۱ در شورای عالی برنامه ریزی و مصوب شده و مهرماه امسال در برنامه‌های دانشگاه‌ها و آموزش عالی گنجانده می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت پژوهش های حوزه علوم و معارف دفاع مقدس از ایجاد ظرفیت لازم برای استفاده از توانمندی‌ها، تجارب فرماندهان، اساتید دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در حوزه دفاعی و امنیتی و علوم انسانی، جلب مشارکت و همکاری با مراکز علمی و پژوهشی داخل کشور به منظور رشد و ارتقای سطح فعالیت‌­ها و تهیه و تدوین متون پژوهشی، راه اندازی شبکه جامع پژوهشگران دفاع مقدس و تهیه محتوای دوره دکتری پژوهش‌محور مطالعات راهبردی دفاع مقدس و سایر حوزه­‌های مرتبط با ماموریت پژوهشگاه  علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس مکتب قاسم سلیمانی همچنین به ایجاد کمیته تخصصی توسعه فرهنگ مقاومت و پایداری در معاونت آموزشی وزارت علوم اشاره کرد که مسؤلیت آن به وی واگذار شده است.

وی گفت: این سرفصل‌ها مقدماتی است. شما می‌توانید نظر دهید ولی برای شروع با همین سرفصل‌ها شروع کنید. سال آینده می‌توانیم آن را اصلاح کنیم و اگر هم خواستید راه اندازی کنید از اساتیدی استفاده کنید که بتوانند این سرفصل‌ها را ارائه کنند.

سردار صفوی همچنین از آمادگی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی برای برگزاری دوره‌های دانش افزایی و مهارت افزایی برای اساتید خبر داد.