جزئیات آزمون ورودی مدارس سمپاد


جزئیات آزمون ورودی مدارس سمپاد

تهران (پانا) - تعداد سوالات و زمان پاسخگویی آزمون ورودی پایه هفتم مداس استعدادهای درخشان (سمپاد) اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان؛ بر اساس توجه ۳ بند «هـ» دستورالعمل آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان به شماره ۴۷۳/۴۶۰ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۶ این سازمان اعلام می­‌شود:

برای هریک از داوطلبان شرکت­‌کننده در آزمون ورودی پایه هفتم، یک برگ پاسخ‌برگ چهارگزینه‌­ای با 2 دفترچه سوال که شامل دفترچه شماره یک با ۶۰ سوال و مدت زمان پاسخ­گویی ۷۵ دقیقه و دفترچه شماره 2 با ۶۰ سوال و مدت زمان پاسخ­گویی ۲۵ دقیقه، طراحی شده و در اختیار آنان قرار می­‌گیرد.

لازم به ذکر است که ابتدا دفترچه شماره یک و سپس دفترچه شماره 2 توزیع می­‌شود.

تاریخ و آدرس دریافت کارت آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان

همچنین به اطلاع دانش‌آموزان ثبت‌نام‌شده در آزمون ورودی سمپاد می‌رساند سامانه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون‌های ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به آدرس my.medu.ir از تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۵ تا ۱۴۰۲/۰۴/۰۱ فعال است. دانش‌آموزانی که ثبت‌نام خود را تکمیل کرده‌اند نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند.

آزمون‌ پایه هفتم در تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۱ و آزمون پایه دهم در تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۲برگزار خواهد شد.

تسهیل شرکت دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در آزمون‌های ورودی سمپاد

نشست مشترک روسای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه شاغل به تحصیل در مدارس سمپاد برگزار شد.

بر اساس این گزارش؛ نشست مشترکی با حضور الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و حمید طریفی‌حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

در این نشست که معاونان و کارشناسان هر 2 سازمان نیز حضور داشتند در مورد مسائل مشترک و مورد علاقه دو طرف، بحث و تبادل نظر شد.

در جلسه تخصصی مزبور پس از بررسی آمار و وضعیت تحصیل دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان که دارای نیازهای ویژه اعم از مشکلات جسمی - حرکتی، آسیب‌دیده نخاعی، بینایی، شنوایی و... هستند در خصوص روش‌های تسهیل شرکت دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در آزمون‌های ورودی سمپاد، آموزش فراگیر دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خارج از مدارس سمپاد، اقدام مداخلاتی و قابل انجام جهت فرهنگ‌سازی، مناسب‌سازی فضای کالبدی مدارس پذیرا و استفاده از ظرفیت طرح شهید عجمیان و در نهایت تکنولوژی‌های آموزشی ویژه این دانش‌آموزان گفت‌وگو و تصمیم‌گیری شد.