آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه های هفتم و دهم از ابتدای تیرماه


معاون آموزش متوسطه خبر داد:

آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و دهم از ابتدای تیرماه

تهران (پانا) - رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم متوسطه اول از ابتدای تیرماه خبرداد و افزود دانش‌آموزان پایه دهم نیز بر اساس نتیجه عملکرد و کارنامه و نهایی شدن برگه‌های هدایت تحصیلی خود می‌توانند از تیرماه در رشته مورد علاقه خود ثبت نام کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمد مهدی کاظمی در مصاحبه تلفنی با برنامه زنده «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو اظهار کرد: فرآیند ثبت نام دانش آموزان پایه اول از اردیبهشت ماه آغاز شده و سنجش سلامت بدو ورود دانش آموزان به مدارس از زمستان ۱۴۰۱ شروع شد.

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم متوسطه اول از ابتدای تیرماه خبرداد و افزود: دانش آموزان پایه دهم نیز بر اساس نتیجه عملکرد و کارنامه و نهایی شدن برگه‌های هدایت تحصیلی خود می‌توانند از تیرماه در رشته مورد علاقه خود ثبت نام کنند.

معاون آموزش متوسطه عنوان کرد: ثبت نام دانش آموزان میان پایه بر اساس قوانین و عملکرد آن‌ها و در صورت کسب حد نصاب قبولی به صورت سیستمی انجام می‌شود تا اقدام لازم از سوی اولیای دانش آموزان و ثبت حضوری صورت گیرد.

وی ادامه داد: پیش ثبت نام دانش آموزان مدارس شاهد در پایه هفتم از ۲۱ خردادماه آغاز شده و تا ۱۰تیرماه ادامه دارد و دانش آموزان پایه دهم مدارس شاهد نیز برای پیش ثبت نام و دریافت کد رهگیری می‌توانند از ۱ تا ۱۰ تیرماه اقدام کنند.

کاظمی درباره نقش مشاوره‌های تحصیلی در انتخاب رشته نسبت به سال‌های گذشته گفت: ما با کمبود نیروی مشاور در مدارس مواجه هستیم البته پیگیری‌هایی از سوی وزارت آموزش و پرورش و همراهی‌هایی از سازمان اداره استخدامی انجام شده تا مجوزهایی را برای جذب نیروی مشاوره و تربیتی دریافت کنیم.

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: با برنامه ریزی معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش قرار است دوره‌های حضوری و غیرحضوری برای توانمندسازی مشاوران در تابستان امسال انجام شود.