آمادگی کامل برای برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری 1402


آمادگی کامل برای برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری 1402

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور روز دوشنبه 12 تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه آخرین جزئیات برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402 را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر عبدالرسول پورعباس ضمن تبریک عید سعید غدیر از آمادگی کامل سازمان سنجش آموزش کشور برای برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402 خبر داد و افزود: ثبت نام نوبت دوم از طریق کارپوشه ایجاد شده برای داوطلبان انجام شد و مراحل بعدی آزمون سراسری از جمله کارت آزمون، کارنامه انتخاب رشته، نتایج آزمون نیز در همین کارپوشه قرار می‌گیرد.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد تقاضای اعمال تغییرات گروه آزمایشی و حوزه امتحانی، گفت: با توجه به اینکه مراحل داوطلب دهی ، حوزه‌بندی و چاپ پاسخنامه و دفترچه سؤالات به صورت کاملا شخصی سازی شده انجام شده است بنابراین در روزهای قبل از برگزاری آزمون تغییر گروه آزمایشی و حوزه امتحانی امکان‌پذیر نیست، همه فرایندها هوشمند و ماشینی است و هیچ فرایند دستی قابل انجام نیست و کسی نمی‌تواند اطلاعات نهایی شده را تغییر دهد و داوطلبان عزیز بدانند که ما نمی‌توانیم تغییراتی را در این روزها انجام دهیم نه اینکه نخواهیم تغییر دهیم بلکه این تغییرات قابل انجام نیست.
دکتر پورعباس خاطرنشان کرد: سازمان سنجش از سال گذشته برای امنیت آزمون تلاش کرده و تمام قد پای کار آمده است تا آزمونی سالم پیش رو داشته باشیم. در نوبت دی ماه کنکور ۱۴۰۲ با تمهیداتی که اندیشیده شد حتی یک مورد تقلب گزارش نشده است.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نسل دوم سیگنال یاب یا آشکارساز تولید شده است، تاکید کرد: این آشکارساز، افرادی را که وسایل تقلب در گوش خود جای داده‌اند شناسایی می‌کند و این دستگاه در اختیار عوامل آزمون قرار داده شده است و عوامل اجرایی آزمون در این زمینه آموزش‌های لازم را دیده‌اند و افراد متقلب شناسایی می‌شوند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در هفته گذشته پلیس چند شبکه بزرگ را که تجهیزات زیادی برای تقلب در آزمون وارد کشور کرده بودند را دستگیر کردند.
وی گفت: تمامی داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ اعم از اینکه در نوبت دی یا تیر شرکت کرده‌اند باید از هفته آینده اطلاعات خود را در سامانه سوابق تحصیلی آموزش و پرورش کنترل کنند. تمامی افرادی هم که فرصت ترمیم نمره سوابق تحصیلی داشته‌اند و نمره ترمیم در سامانه آموزش و پرورش درج نشده است باید پیگیری کنند که نمره صحیح وارد شود.  
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه برگزار شدن آزمون سراسری در دو نوبت برای داوطلبان آرامش‌بخش است، گفت: با توجه به مشکلات برگزاری آزمون سراسری در فصل زمستان تصمیم گرفته شد که آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در دو نوبت اوایل اردیبهشت ماه و تیرماه سال ۱۴۰۳ برگزار شود.