اجرای طرح کلان ملی آزمون های الکترونیک از سال 1403 آغاز می شود


اجرای طرح کلان ملی آزمون‌های الکترونیک از سال 1403 آغاز می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از آغاز اجرایی شدن آزمون الکترونیکی در سال 1403 خبر داد و گفت: طرح کلان ملی آزمون‌های الکترونیک در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در حضور رئیس جمهور به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، نوبت دوم آزمون سراسری 1402 در گروه آزمایشی علوم تجربی صبح امروز پنجشنبه 15 تیر برگزار شد. دکتر محمدعلی زلفی گل در بازدید از حوزه برگزاری این آزمون در دانشگاه شهید بهشتی گفت: سازمان سنجش آموزش کشور طرح کلان ملی آزمون‌های الکترونیک را در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در حضور رئیس جمهور ارائه کرد که این طرح به تصویب رسید.
وی افزود: بر اساس این طرح کلان ملی مقرر شد که برای سال ۱۴۰۳ در بخشی از یک آزمون محدود، شیوه برگزاری آزمون الکترونیک اجرایی شود تا ایرادها و نواقص احتمالی آن برطرف شود و اگر این اطمینان حاصل شد که می‌توان از آن برای کل کشور استفاده شود، آزمون‌های کشوری به صورت الکترونیک برگزار شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به به‌کارگیری هوش مصنوعی در آزمون‌های الکترونیک گفت: آزمون‌های الکترونیک موجب دقت، صحت و سرعت عمل بالا شده و از هدر رفت منابع جلوگیری می‌شود زیرا دیگر نیازی به کاغذ، چاپ و حمل و نقل نیست.
دکتر زلفی گل درباره روند برگزاری آزمون سراسری سال 1402 یادآور شد: خوشبختانه آزمون سراسری در امنیت کامل در سراسر کشور در حال برگزاری است و همه امکانات فراهم شده تا فرزندان عزیزمان در کمال آرامش به رقابت علمی بپردازند.
وی در خاتمه، خطاب به داوطلبان ورود به دانشگاه که از دیروز در حال رقابت با یکدیگر هستند تاکید کرد: هر رشته علمی ارزش و جایگاه خود را دارد و نکته حائز اهمیت این است که، داوطلبان در هر رشته‌ای که پذیرفته ‌شوند تلاش کنند و عمیق درس بخوانند تا مؤثر باشند، اینکه تعداد محدودی از رشته‌ها جذابیت داشته باشند درست نیست بنابراین باید تلاش کنیم در کشور توزیع متوازن رشته‌ها ایجاد شده تا وضعیت علمی کشور متوازن و هماهنگ شود.