زمان اعلام سوابق تحصیلی دانش آموزان به سازمان سنجش


رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش خبرداد:

زمان اعلام سوابق تحصیلی دانش‌آموزان به سازمان سنجش

دانش‌آموزان برای اطلاع از نمره امتحانات نهایی به مدارس مراجعه کنند/نمرات نهایی دانش‌آموزان از روز یکشنبه اعلام شده است/ سوابق تحصیلی دانش‌آموزان تا اوایل مرداد به سازمان سنجش ارائه می‌شود

تهران (پانا) - رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت زمان اعلام سوابق تحصیلی دانش‌آموزان به سازمان سنجش آموزش کشور بستگی به میزان اعتراضات دانش‌آموزان به نمرات نهایی دارد اما بنا بر این است که سوابق تحصیلی تا اوایل مرداد ارائه شود.

محسن زارعی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: نتیجه نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان آماده و از صبح دیروز (یک‌شنبه ۱۸ تیر) اعلام شده است.

وی در خصوص مشکلاتی که در اعلام نمرات وجود داشت، خاطرنشان کرد: نمرات امتحانات نهایی از صبح دیروز باید اعلام‌ می‌شد اما اشکالی در سامانه به وجود آمده بود و باید لکه‌گیری‌هایی را انجام می‌دادند؛ لذا اطلاعیه‌ای صادر و پس از رفع مشکل، نمرات از ساعت ۱۰ صبح اعلام شد.

زارعی در خصوص اینکه برخی اعلام می‌کنند هنوز نمرات اعلام نشده است، گفت : ممکن است اشکالی در برخی موارد وجود داشته باشد که مربوط به غایبین یا تخلفات است اما نمرات امتحانات نهایی اعلام شده است.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان به نمرات در سامانه دسترسی ندارند و فقط مدرسه‌ها دسترسی دارند و باید نمرات را اعلام کنند.

زارعی ادامه داد: دانش‌آموزان جهت اطلاع از نمرات امتحانات نهایی خود باید به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و نتیجه امتحانات را از مدیر مدرسه دریافت کنند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه نمرات امتحانات نهایی از دیروز اعلام شده است، گفت: دانش‌آموزان هرگونه اعتراضی به نمرات خود داشته باشند تا ۲۰ تیر می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

وی در پاسخ به اینکه سوابق تحصیلی دانش‌آموزان جهت اعمال در نتیجه آزمون سراسری تا چه زمانی به سازمان سنجش آموزش کشور ارائه می‌شود، اظهار کرد: این امر بستگی به حجم اعتراض‌های دانش‌آموزان به نمرات امتحانات نهایی دارد اما بنا بر این است که سوابق تحصیلی را اوایل مرداد به سازمان سنجش اعلام کنیم.

زارعی در خصوص تاثیر سوابق تحصیلی دز نتیجه آزمون سراسری خاطرنشان کرد: امسال سوابق تحصیلی دانش‌آموزان، تاثیر ۴۰ درصدی در نتیجه کنکور داشت که سال آینده این میزان به ۵۰ درصد خواهد رسید و به مرور برعکس شده و تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری به ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.