مهلت دانش آموزان برای اعتراض به نمرات امتحان نهایی


مهلت دانش آموزان برای اعتراض به نمرات امتحان نهایی

تهران (پانا) - مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش اعلام کرد نمرات امتحان نهایی دانش آموزان امروز به مدارس اعلام می‌شود و دانش آموزان می‌توانند تا سه‌شنبه ۲۰ تیر به نمرات اعلام شده اعتراض کنند.

دانش‌آموزان با مراجعه به مدارس روزانه خود و داوطلبان ترمیم نمره و ایجاد سابقه که فارغ التحصیل شده‌اند با مراجعه به مدرسه بزرگسالان خود می‌توانند از نمراتشان مطلع شوند.

همه دانش آموزان تا سه‌شنبه بیستم تیرماه وقت دارند به نمرات اعلام‌شده اعتراض کنند. درخواست اعتراض باید توسط شخص دانش‌آموز و با تکمیل نمون‌برگ معین انجام شود و پس از ثبت درخواست اعتراض، فرآیند بررسی مجدد نمره به صورت همزمان آغاز می‌شود.

اعتراضات به‌ صورت کشوری، تصادفی و در استانی غیر از استان دانش‌آموز انجام می‌شود، یعنی برگه دانش‌آموز مجددا به صورت تصادفی به استانی غیر از استان محل تحصیل او ارسال خواهد شد.

بر این اساس، برگه‌های امتحانی برای بررسی و تصحیح مجدد در اختیار مصحح چهارم قرار می‌گیرد و ملاک عمل، نمره مصحح چهارم است؛ از این رو به مدارس توصیه می‌شود از ثبت درخواست اعتراض برای تمامی داوطلبان خودداری کنند و داوطلبان نیز اگر نسبت به ارتقای نمره خود اطمینان دارند، درخواست اعتراض کنند چراکه امکان تنزل نمره وجود دارد و ملاک عمل، نمره اعلامی از سوی مصحح چهارم است.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که مهلت ثبت اعتراض فقط تا بیستم تیرماه است و بعد از آن به هیچ عنوان به هیچ درخواستی رسیدگی نمی‌شود و این تنها فرصتی است که همه شرکت‌کنندگان می‌توانند در چارچوب آن اعتراض داشته باشند.