آغاز صدور نمون برگ هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم سراسر کشور


معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

آغاز صدور نمون‌برگ هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم سراسر کشور

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از آغاز صدور نمون‌برگ هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم سراسر کشور از روز گذشته (یک‌شنبه ۲۵ تیر) خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش؛ اصغر باقرزاده از آغاز صدور نمون‌برگ هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم از روز یک‌شنبه (۲۵ تیر) در سراسر کشور خبر داد و گفت: دانش‌آموزان پایه نهم پس از طی مسیر سه‌ساله فرآیند هدایت تحصیلی و کسب شایستگی‌های لازم در راستای انتخاب مسیر زندگی تحصیلی - شغلی و انتخاب رشته تحصیلی از روز گذشته (یک‌شنبه ۲۵ تیر) می‌توانند با مراجعه به صفحه شخصی خود در سامانه my.medu.ir و بخش هدایت تحصیلی نسبت به مشاهده اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب رشته تحصیلی آگاهانه اقدام کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدیران مدارس متوسطه اول با مراجعه به سامانه «سیدا» می‌توانند نسبت به مشاهده و دریافت نمون‌برگ هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم و هدایت آنان به مدارس متوسطه دوره دوم اقدام کنند.

وی تاکید کرد: برگزاری جلسات راهنمایی گروهی برای دانش‌آموزان و والدین و همچنین ارائه خدمات مشاوره فردی توسط مشاوران مدارس به دانش‌آموزان متقاضی مورد تاکید و انتظار است.

باقرزاده با تاکید بر اینکه عملکرد کلیه دست‌اندرکاران در فرآیند هدایت تحصیلی در سطح مدرسه، ناحیه، شهرستان و استان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، افزود: فرآیند هدایت تحصیلی امسال نسبت به سال‌های گذشته تغییرات مثبتی داشته است. از جمله این تغییرات می‌توان به استانداردسازی آزمون‌های مشاوره‌ای، تحلیل نتایج حاصل از اجرای آزمون‌های رغبت و توانایی در قالب سیستم خبره فردی برای هر دانش‌آموز به صورت منحصربه‌فرد، استفاده از ظرفیت فضای بصری و تولید محتوای چندرسانه‌ای برای دانش‌آموزان، والدین، مشاوران، مدیران و تولید کارتابل فردی هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان، مشاوران و مدیران در سامانه هدایت تحصیلی اشاره کرد.

وی در پایان از مشاوران، مدیران، کارشناسان و تمامی دست‌اندرکاران این حوزه خواست تا نسبت به تکمیل گام نهایی فرآیند هدایت تحصیلی و انتخاب رشته مناسب دانش‌آموزان و همچنین ثبت‌نام به‌موقع دانش‌آموزان در مدارس متوسطه نظری و هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، تمام تلاش خود را به کار ببندند تا شاهد هدایت منطقی و مطلوب آینده‌سازان ایران اسلامی به سوی رشته‌های تحصیلی متناسب با شرایط و ویژگی‌های شخصیتی، استعدادها، توانایی و علاقه دانش‌آموزان باشیم.