جزئیات اعلام نتیجه کنکور 1402؛ تکلیف داوطلبانی که سوابق تحصیلی ندارند


در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

جزئیات اعلام نتیجه کنکور 1402؛ تکلیف داوطلبانی که سوابق تحصیلی ندارند

تهران (پانا) - طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور نتایج اولیه کنکور سراسری سال 1402 تا پایان هفته جاری اعلام می‌شود و به گفته رئیس سازمان سنجش نتیجه نهایی این آزمون نیز هفته آخر شهریور‌ اعلام خواهد شد.

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش درباره جزئیات اعلام نتیجه کنکور سراسری سال 1402 به پانا گفت: «نتایج اولیه آزمون طبق وعده‌ای که داده شد، در همین هفته اعلام می‌شود. پس از اعلام نتایج اولیه، چند روز به داوطلبان فرصت داده می‌شود تا علاوه بر مطالعه دفترچه راهنما، فرایند انتخاب رشته را انجام دهند.»

وی ادامه داد: «آموزش‌وپرورش نتایج سوابق تحصیلی را استخراج کرده و داوطلبان نیز نتایج خود را در این بخش مشاهده کردند. سازمان سنجش در تعامل با آموزش و پرورش داده‌های مربوط به سوابق تحصیلی داوطلبان را نهایی کرده است. در واقع نمرات تراز شده آموزش و پرورش با نمره کنکور داوطلبان به نسبت 40 بر 60 اعمال می‌شود تا نتایج استخراج شود.»

رئیس سازمان سنجش درباره اعلام نتایج نهایی کنکور 1402 نیز گفت: «نتیجه نهایی این آزمون هفته آخر شهریور‌ اعلام می‌شود.»

وی در پاسخ به اینکه اگر داوطلبی دارای سوابق تحصلی نباشد، تکلیفش چه می‌شود، گفت: «طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش همه افراد نمره سوابق تحصیلی دارند و آموزش و پرورش سوابق تحصیلی را به ما اعلام می‌کند و اگر کسی سوابق تحصیلی نداشته باشد، به‌طور طبیعی نمره صفر به عنوان سابقه او در کارنامه آزمون قرار می‌گیرد.»

مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در تیر‌ سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد و طبق این مصوبه چهار تغییر مهم در کنکور ۱۴۰۲ «حذف دروس عمومی»، «تاثیر قطعی سوابق تحصیلی»، «حذف زیرگروه‌ها» و «برگزاری دو بار در سال» از امسال اعمال شد.