شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور 1403


شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور 1403

کنکور سراسری یکی از آزمون هایی است که در آن شرط سنی لحاظ نمی شوند و داوطلبان با هر سنی که دارند در صورت داشتن تمامی شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ می توانند نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام و شرکت در این آزمون اقدام نمایند. شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور 1403 به شرح زیر می باشد:

 

یکی از شرایط شرکت در کنکور ۱۴۰۳ داشتن مدرک تحصیلی معتبر می باشد. آن دسته از افرادی که یکی از مدارک گفته شده در جدول زیر را دارند زمان ثبت نام کنکور سراسری می توانند نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام نمایند.

 

مدارک تحصیلی جهت شرکت در کنکور
دیپلم چهار ساله نظام قدیم
مدرک پیش دانشگاهی
مدرک کاردانی (فوق دیپلم)
دیپلم پایه دوازدهم نظام جدید (6-3-3)

 

دانش اموختگان حوزه علمیه یا افرادی که تا تاریخ 1403/06/31 فارغ التحصیل شده و مدرک تحصیلی شان توسط یکی از حوزه های علمیه قم و خراسان صادر می شود، می توانند در گروه آزمایشی علوم انسانی ثبت نام نموده و در صورت پذیرفته شدن مشروط به گذراندن دروس پیشنیاز به تشخیص گروه آموزشی می باشد.

 

ثبت نام و ادامه تحصیل پذیرفته شدگان، در رشته هایی که پذیرش آنان از نیمسال دوم سال 1402 - 1403 آغاز می شود به شرط دریافت مدرک تحصیلی دیپلم و یا مدرک کاردانی حداکثر تا تاریخ 1403/11/31 بلامانع می باشد.

 

افرادی که حداکثر تا 1403/06/31 در مقطع کاردانی پیوسته (فوق دیپلم) فارغ التحصیل می شوند یا دیپلم خود را دریافت می نمایند، حق ثبت نام در آزمون سراسری ۱۴۰۳ را خواهند داشت.

 

فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی مورد نیاز وزارت بهداشت (مشمولین خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان) در مقطع کاردانی که باید حداکثر تا 1403/06/31 و یا 1403/11/30 (درصورت قبولی در رشته هایی که پذیرش آنان از نیمسال دوم تحصیلی 1402 - 1403 آغاز می گردد) خدمات خود را به پایان رسانیده باشند، چنانچه در مقطع دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته شوند، می توانند خدمات موضوع این قانون را پس از اتمام تحصیل با مقطع جدید به انجام برسانند.

 

فارغ التحصیلان دوره کاردانی رشته های تحصیلی گروه های آموزشی غیرپزشکی حداکثر تا تاریخ 1403/6/31 به شرطی می توانند در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شرکت نمایند که تعهدات و خدمات قانونی را انجام داده باشند.

 

فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی بهداشت دهان، تکنسین سلامت دهان، پرستاری دندانپزشکی، پروتز دندان و ساخت پروتز دندانی مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان نمی باشند. توصیه می کنیم داوطلبان پیش از ثبت نام در کنکور سراسری 1403، مدارک لازم را برای ثبت نام جمع آوری کرده تا با کمترین احتمال خطا در ثبت نام کنکور مواجه شوند.