امتحانات پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم از سال آینده به صورت نهایی برگزار می شود


صحرایی در حاشیه جلسه هیات د‌ولت در پاسخ به پانا:

امتحانات پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم از سال آینده به‌صورت نهایی برگزار می‌شود

بیش از 100 مدرسه، جایگزین مدارس کانکسی سیستان و بلوچستان شد/ حدود 70 هزار حکم جدید در راستای اجرای رتبه‌بندی معلمان صادر شده است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مصوبه کنکور به خوبی اجرا شده است، گفت برای سال 1403 سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهند داشت و دلیل نهایی برگزار شدن امتحانات این است که برای سال ۱۴۰۳، سابقه تحصیلی ایجاد شود.

 

رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به خبرنگار پانا درخصوص بررسی گزارش آموزش و پرورش درباره اجرایی‌سازی مصوبه کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: گزارش اجرای مصوبه را ارائه دادیم. خوشبختانه مصوبه به خوبی اجرا شده است. در سال آینده امتحانات پایه دهم و یازدهم نهایی برگزار می‌شود. سال ۱۴۰۳، ۵۰ درصد ضریب تحصیلی قطعی پایه دوازدهم خواهد بود اما دهم و یازدهم هم نهایی است. دلیل نهایی برگزار شدن هم این است که برای سال ۱۴۰۳، سابقه تحصیلی ایجاد شود. بنابراین برای سال 1403 هر سه پایه امتحان نهایی خواهند داشت.

وی درخصوص رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: طبق وعده‌ای که داده بودیم، فرآیند رسیدگی به اعتراضات آغاز شده است. تا دیشب حدود 70 هزار حکم جدید صادر شده و ان‌شالله همین روند ادامه خواهد داشت.

برگزاری همایش ملی مدیران مدارس کل کشور

صحرایی بیان کرد: هفته آینده 26 شهریور ماه، همایش ملی مدیران مدارس کل کشور به میزبانی تهران برگزار خواهد شد. پروژه‌های آغاز مهر را رونمایی خواهیم کرد و پیش‌بینی شده که 10 هزار کلاس درس به صورت همزمان افتتاح شود تا سال تحصیلی بانشاطی را آغاز کنیم.

مدارس روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان تقویت می‌شود

وزیر آموزش و پرورش درباره تاکیدات رهبر انقلاب برای تقویت استان سیستان و بلوچستان، گفت: به طور کلی موضوع محرومیت‌زدایی و گسترش عدالت آموزشی در سر خط فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش است. در سفری که بنده به سیستان و بلوچستان داشتم، بیش از 100 مدرسه، جایگزین مدارس کانکسی شد. امسال نیز باید برای کمبود معلم و تقویت مدارس دولتی آنجا باید فکر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طرحی زیر نظر معاون اول رئیس جمهوری ویژه استان سیستان و بلوچستان در حال اجرایی شدن است تا بتوانیم مدارس روستایی و عشایری آن منطقه را تقویت کنیم. این طرح، کار مشترک ما و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است.