"تقویت ذهن"


"تقویت ذهن"

هدف ما از مطالعه دروس موفقیت در کنکور است. همان طور که میدانیم در کنکور اجازه استفاده از ماشین حساب را به ما نمیدهند به همین خاطر بهتر است ذهن خود را تقویت کنید تا در روز کنکور با مشکل مواجه نشوید.

برای موفقیت در دروس محاسباتی همانند فیزیک و مسائل شیمی می بایست ذهنی فعال و آماده داشته باشیم.

به همین منظور تاکید می کنیم  که درهنگام مطالعه و حل تمرین برای این دروس از ماشین حساب به هیچ عنوان استفاده نکنید.
سعی کنید محاسبات را تا رسیدن به جواب آخر خودتان انجام دهید و آن ها را به امید اینکه باقی راه حل مشخص است ، در میانه ی راه رها نکنید.
نکته ی دیگر این است که سعی کنید محاسبات خود را منظم و با کمترین حجم ممکن انجام دهید .
برای تقویت محاسبات میتوان صبح ها یک ربع قبل از شروع مطالعه به صورت ذهنی دو عدد دورقمی را در هم ضرب کرد و با مرور زمان آن را ارتقا داده و به ضرب سه رقم در سه رقم برسیم .
با این روش دارای ذهنی قدرتمند در انجام محاسبات خواهیم شد.

توجه کنید غذایی که میخوریم با عملکرد مغزمان ارتباط مستقیم دارد ،در حالی که ما همیشه متوجهیم که آنچه که ما می خوریم بدن ما را تحت تاثیر قرار می دهد اما اهمیت کافی به این موضوع نمی دهیم .

حافظه قوی نیاز به سلامت و سرزندگی مغز دارد. این که آیا شما یک دانش آموز هستید که برای امتحانات نهایی مطالعه می کنید، یا یک شخص حرفه ای که علاقه مند به انجام هر کاری که باشید باید حافظه خود را هشیار نگه دارید. یا برای حفظ و تقویت سلول های خاکستری ذهن خود کوشا باشید. کارهای زیادی است که برای تقویت حافظه و عملکرد ذهنی خود می توانید انجام دهید.

تحقیقات نشان می دهد که رژیم های غذایی حاوی چربی اشباع شده (از منابع مانند گوشت قرمز، سر شیر، کره، پنیر، و بستنی) خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهند و باعث کاهش تمرکز و حافظه می شوند. خوردن میوه و سبزیجات بیشتر با تولید آنتی اکسیدان ها سلول های مغز شما را از آسیب محافظت می کند.

توانایی مغز برای تغییر شکل خود، درست زمانی که به یادگیری و حافظه می رسد، باور نکردنی می شود. شما می توانید قدرت طبیعی نوروپلاستی را برای افزایش توانایی های شناختی خود افزایش دهید، توانایی خود را برای یادگیری اطلاعات جدید افزایش داده و حافظه خود را در هر سنی بهبود دهید.

 

نکاتی جهت تقویت حافظه :

  • ذهن خود را تمرین دهید
  • تمرینات بدنی را فراموش نکنید
  • برای خواب خود زمان مناسبی را تنظیم کنید
  • زمانی را برای تفریح و وقت گذرانی با دوستانتان اختصاص دهید
  • استرس خود را کنترل کنید
  • یک رژیم غذایی تقویت کننده مغز را در لیست خوراکی های روزمره تان قرار دهید
  • مشکلات بهداشتی خود را شناسایی و با مشورت پزشک خود درمان کنید
  • مراحل عملی را برای پشتیبانی از یادگیری و حافظه انجام دهید
  • از ارتباط تغذیه و سلامت ذهن غافل نشوید