میز دانشجو| جزئیات صدور معافیت تحصیلی


میز دانشجو| جزئیات صدور معافیت تحصیلی

میز دانشجو در این قسمت به تشریح ضوابط و مقررات صدور معافیت تحصیلی ۱۴۰۲ می‌پردازد.

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ـ میز دانشجو در این قسمت به تشریح ضوابط و مقررات صدور معافیت تحصیلی ۱۴۰۲ می‌پردازد، تمام مشمولانی که موفق به پذیرش در دانشگاه‌های سراسر کشور شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن پلیس من یا سایت سخا به نشانی  http://sakha.epolice.irدرخواست خود را ثبت کنند.

تمام افرادی که به سن قانونی برای گذراندن دوره نظام وظیفه رسیده اند و از سمت دیگر نیز قصد ادامه تحصیل در مراکز عالی را دارند، منتظر قوانین و مقررات جدید معافیت تحصیلی بودند. شرح ضوابط و مقررات صدور معافیت تحصیلی ۱۴۰۲ نیز اعلام شد تا افراد بتوانند با توجه به قوانین اعلام شده و شرایط خود، برنامه ریزی لازم در سال ۱۴۰۲ را داشته باشند.

 در صورت بروز مشکل در ثبت درخواست نیز، می‌توانند برای رفع آن به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس۱۰+) و یا معاونت‌های وظیفه عمومی در سراسر کشور مراجعه حضوری داشته باشند.

 همچنین قانون جریمه مشمولان غایب، از سال ۹۷ به بعد اجرا نشده است و تنها کسانی که تا پایان سال گذشته درخواست خود را ثبت و حداقل یک قسط را پرداخت کردند، می‌توانستند با پرداخت مابقی اقساط تا پایان سال گذشته از این قانون بهره‌مند شوند و در سال جاری به هیچ عنوان این قانون قابل اجرا نیست.