دانش آموزان سمپاد برای مسئولیت های بزرگ آماده می شوند


معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

دانش‌آموزان سمپاد برای مسئولیت‌های بزرگ آماده می‌شوند

   تهران (پانا) - معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در مراسم اختتامیه کنگره قرآنی سمپاد گفت دانش‌آموزان سمپاد باید در سه حوزه حل مسائل میدانی کشور، مدیریت تحول‌گرا و حلقه میانی حاکمیت و مردم نقش‌آفرین بوده و خود را برای مسئولیت‌های بزرگ آماده کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، فرهاد فتحی‌نژاد در آیین اختتامیه بیست و هشتمین کنگره سراسری قرآن سمپاد در یزد، با بیان اینکه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یک و نیم درصد دانش‌آموزان را شامل می‌شود، ‌به فعالیت ۷۰۰ مدرسه در کل کشور اشاره کرد و گفت: این سازمان شناسایی، هدایت و توانمندسازی دانش‌آموزانی که توانستند از طریق آزمون در این مدارس جذب شوند‌ را برعهده دارد.

فتحی‌نژاد افزود: سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در بازطراحی و تعریف طرح و برنامه تمام‌ساحتی تلاش می‌کند تا رنگین‌کمانی زیبا از انواع فعالیت‌ها در همه ابعاد شخصیتی که می‌تواند باعث رشد روح، روان، شخصیت و تکوین شخصیت دانش‌آموز شود‌ گام بردارد.

وی ادامه داد: امروز در سمپاد، هدف صرفا مباحث علمی و پرداختن به جابه‌جایی مرزهای علم نیست، هر چند این مسائل اولویت بوده و کارسوق‌های مختلف پژوهشی و علمی در حال برگزاری است، اما سیاست‌های سمپاد دچار تحول اساسی شده و در حوزه‌های مختلف ورود کرده است، لذا امسال شاهد برگزاری المپیاد ورزشی، جشنواره هنری و کارسوق‌های مختلف پژوهشی در مدارس سمپاد هستیم و هدف نهایی این است که بتوانیم دانش‌آموزانی مؤثر و اثرگذار تربیت و معرفی کنیم.

معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان بیان کرد: سازمان وظیفه دارد در سه حوزه حل مسائل میدانی کشور، مدیران تحول‌گرا، حلقه میانی بین حاکمیت و مردم فعالیت داشته و به تربیت دانش‌آموزان بپردازد تا دانش‌آموزانی داشته باشیم که در این سه حوزه نقش‌آفرین باشند.

وی گفت: فعالیت‌هایی نیز در راستای مهارت، نگرش، دانش، منش و شخصیت بر‌اساس آن‌چه برای دانش‌آموزان در طول ۶ سال تحصیل تعریف شده، انجام خواهد شد که رفتارهای مطلوب فارغ‌التحصیلان سمپاد را رقم می‌زند چرا که دانش‌آموزان سمپاد باید خود را برای مسئولیت‌های بزرگ آماده کنند.