حالا داوطلبانی که در کنکور مردود شده اند چه باید بکنند؟


حالا داوطلبانی که در کنکور مردود شده‌اند چه باید بکنند؟

·        تکمیل ظرفیت و ورودی بهمن

یکی از راه‌ها همین است که صبر کنند و ببینند آیا در بهمن ماه تکمیل ظرفیت اعلام می‌شود یا خیر، اگر سازمان سنجش تکمیل ظرفیت اعلام کند می‌توانند از این طریق دانشجو شوند.

با اعلام نتایج آزمون سراسری، عده‌ای در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود قبول شدند و تحصیل خود را ادامه می‌دهند، دسته دوم افرادی هستند که در هیچ رشته و دانشگاهی پذیرفته نشدند که این افراد نیز باید طبق برنامه مشخصی درس بخوانند، البته پسرانی که مجبور به خدمت مقدس سربازی هستند نیز باید برای ادامه تحصیل به شکلی برنامه ریزی کنند، برخی داوطلبان هم در رشته و دانشگاهی پذیرفته شدند اما شک دارند که در این رشته که مورد علاقه‌شان نیست ادامه تحصیل دهند یا خیر؛ این افراد باید بدانند که اگر تصمیم به پشت کنکور ماندن به دقت تصمیم بگیرند. 

·        تصمیم به شرکت در کنکور مجدد:

چند مورد از مزیت‌هایی که کنکور در سال دوم برای کنکور مجددی‌ها وجود دارد:

این ها یک بار این مسیر را رفته‌اند بنابراین سختی‌های مسیر را می‌دانند

یک بار هم درس را در مدرسه خوانده‌اند بنابراین دوباره برایشان مرور می‌شود

فرصت بیشتری هم نسبت به سال گذشته دارند زیرا دیگر لازم نیست در مدرسه حاضر باشند و تمام زمان خود را در خانه برنامه‌ریزی می‌کنند

همچنین این داوطلبان محیط کنکور را تجربه کرده‌اند و ترسشان از فضای آزمون ریخته است.

ولی چند نکته مهم وجود دارد که باید در این مسیر به آن توجه کنند:

اینکه امسال برنامه‌ریزی درسی برعهده خودشان است

باید حواسشان به تغییرات کتب درسی هم باشد و با توجه به تغییرات کتب درسی و تغییرات آزمون سراسری خودشان را آماده کند.

این داوطلبان باید تغییرات کنکور در سال آینده را هم بدانند و مطابق با آن برنامه ریزی کنند.
یکی از بهترین راه‌ها برای این کار شرکت در آزمون آزمایشی است که به واسطه آن خود را در این مسیر سنجیده و برای کنکور سراسری آماده شوند.


داوطلبان پشت کنکوری بدانند که یک سال عقب ماندن هیچ مشکلی در طول زندگی‌شان ایجاد نمی‌کند، البته اگر این ماندن پشت کنکور با این هدف باشد که به صندلی و رشته مورد علاقه خودشان برسند، داوطلبان نباید نگران این یک سال باشند زیرا باید تا پایان عمر با این رشته زندگی کنند، اما اگر توانمندی پشت کنکور ماندن را در خود نمی‌بینند این کار را انجام ندهند چرا که برای یکسال مجدد خواندن دروس، تحمل فشار کنکور و ... نیاز به روحیه‌ای قوی دارند تا در این مسیر مصمم بوده و برای هدف خود مستمرا تلاش کنند.

گردآوری و تدوین:‌ کلینیک مشاوره گاج